Felkod Sebring 2005
Re: Felkod Sebring 2005
Om jag köper universal, hur vet jag vilken kabel som skall vart? Stämmer färgerna överänns på kablarna?
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Tror inte dom stämmer helt och hållet, men jag kan plocka fram en bild på hur det ska vara isf
..jag hade dock inte köpt universal, eftersom bilen går bra och man kan vänta så är det bästa att inhandla plug-n-play kontakt, så slipper man förstöra det som sitter där nu =) ..eller så kan man ju använda kontakten ifrån den gamla sensorn också..
Rolig vändning!
Jag åker upp för att köpa en lambda på Wikmans bil, där blir dom osäkra på om det skall vara kort eller lång sladd. Priset skilde från 550-1550??? Va fan det får ni kolla åt mig sa jag. In på lyften upp med bilen kollar under och märker att ena lambdan går att skruva med handen? Drar fast, men påpekar ändå att det är den andra sensorn felsökningen indikerat på.
Ja du har ju en Mitsub. motor då kan det skilja emot Mercamotorn.
Glad i hågen har jag nu åkt hem och glömmer detta med Lambdan för ett tag = )
Jag åker upp för att köpa en lambda på Wikmans bil, där blir dom osäkra på om det skall vara kort eller lång sladd. Priset skilde från 550-1550??? Va fan det får ni kolla åt mig sa jag. In på lyften upp med bilen kollar under och märker att ena lambdan går att skruva med handen? Drar fast, men påpekar ändå att det är den andra sensorn felsökningen indikerat på.
Ja du har ju en Mitsub. motor då kan det skilja emot Mercamotorn.
Glad i hågen har jag nu åkt hem och glömmer detta med Lambdan för ett tag = )
Anders fd. Sebring - 05
Du har ju 2.7:an? Det är en Chryslermotor, ingen Mitsubishi.., och verkligen ingen Mercedesmotor.
Mitsubishimotorn sitter i i COUPÉ-modellen med 3.0 V6 och de äldre Stratus med 2.5 V6, fast Chrysler har egen design på motorn också.
Skönt att det löste sig dock, konstigt att den var så lös
Mitsubishimotorn sitter i i COUPÉ-modellen med 3.0 V6 och de äldre Stratus med 2.5 V6, fast Chrysler har egen design på motorn också.
Skönt att det löste sig dock, konstigt att den var så lös
Jag vet när det måste ha hänt, jag var ute i våras på små guppiga vägar när det hände första gången.
Sen har det varit lugnt fram till i midsommras, sen hände det igen för två dagar sedan, men nu hoppas jag det är lugnt.
Ja jag har noll förtroende för Wikmanas bil, alltså påstå att jag har en Mitsu? jag bara höll med och sa att det var schysst att jag fick lyfta bilen sen stack jag med en ännu starkare misstro mot Wikmans bil
Sen har det varit lugnt fram till i midsommras, sen hände det igen för två dagar sedan, men nu hoppas jag det är lugnt.
Ja jag har noll förtroende för Wikmanas bil, alltså påstå att jag har en Mitsu? jag bara höll med och sa att det var schysst att jag fick lyfta bilen sen stack jag med en ännu starkare misstro mot Wikmans bil
Anders fd. Sebring - 05
Nä inte vad jag vet ännu, han drog fast den bara den hade gängat ur sig helt enkelt
Anders fd. Sebring - 05
Ja inte vet jag, men det visar sig snart om motorlampan tänds igen.
Men symtomen stämmer tycker jag, att den tänds vid långa mellanrum.
Men symtomen stämmer tycker jag, att den tänds vid långa mellanrum.
Anders fd. Sebring - 05
Tror du inte på f.. att den tändes igen = ) Så nu har jag beställt en ny, och byter den som felkoden var på.
Det verkade inte haft någon påverkan att den andra satt löst.
506:- originaldel, väldigt billigt om man jämför med vad Feltema skall ha för sin universal.
Meca skall ha 1400.- för sin universal. Så nu får jag en från USA
Det verkade inte haft någon påverkan att den andra satt löst.
506:- originaldel, väldigt billigt om man jämför med vad Feltema skall ha för sin universal.
Meca skall ha 1400.- för sin universal. Så nu får jag en från USA
Anders fd. Sebring - 05
Hoppas det löser sig med nya sensorn, uppdatera oss gärna hur det går.
Nu är den bytt, jag var inne på OKQ8 i 4 minuter
Jag tycker det blev bättre drag i bilen igen. Är det inbillning eller har det någon påverkan?
Jag tycker det blev bättre drag i bilen igen. Är det inbillning eller har det någon påverkan?
Anders fd. Sebring - 05
Så fort?
Fick du hem den från USA på bara 2-3 dagar? 
4 dagar, genom Wikmans Bil.
Det går väl flyg varje timme därifrån. Så allt annat är ju enbart bara logestik och slött inrikesjobb.
Vi flyttar ju människor på 10 tim
Tror det har någon påverkan på draget med en dålig lambda efter kat? Jag tycker bilen går bättre
Det går väl flyg varje timme därifrån. Så allt annat är ju enbart bara logestik och slött inrikesjobb.
Vi flyttar ju människor på 10 tim
Tror det har någon påverkan på draget med en dålig lambda efter kat? Jag tycker bilen går bättre
Anders fd. Sebring - 05
Aha 
Den kan mycket väl gå bättre, jag märkte också sådan skillnad. Nu får ju bilen optimal blandning av bränsle och luft igen
Den kan mycket väl gå bättre, jag märkte också sådan skillnad. Nu får ju bilen optimal blandning av bränsle och luft igen