Har haft något skorrande/brummande ljud. Det är frambromsarna som är stekheta. Var på verkstan och de tyckte jag ska byta belägg, skivor och oken. De jävla beläggen köpte jag ju på biltema för 1,5 år sedan, och de tjuter ju och jävlas, men de har inte gåt åt speciellt mycket på klossarna, känns som det käkat mer av mina skivor. Vad är det för jävla skit?
Jag tog den ena oket fila och slipa smörjde och hade mig, slipade till beläggen, smörjde med kopparpasta så allt rör sig fint, men lik förbannat så blir de varma. Frågan är ju om det räcker med att byta enbart belägg, eller belägg och skivor eller rent av oken också. Blir ju dock ganska saftig kostnad...
Verkar åtminstone finnas belägg och skivor överkomligt på ebay i sedvanlig ordning. T ex:
http://viewitem.eim.ebay.se/2-Bremssche ... 97954/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Förbryllande att de skriver 15" dock, jag har ju för mig att skivorna är 14 "eftersom jag har 15" fälgar. Frågan är ju om de menar för 15" fälg, eller om skivorna är 15"