Köpte en Sebring idag.
Re: Sv: Köpte en Sebring idag.
Grattis:-)
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: Köpte en Sebring idag.
Gött med bilen hemma på gården!
Du är i full gång ser jag, inget ska förbises 
Ja, de fälgarna har jag också sett, finns på en del äldre Stratus/Sebring Cab och nyare Sedan, dock ganska ovanliga
Ja, de fälgarna har jag också sett, finns på en del äldre Stratus/Sebring Cab och nyare Sedan, dock ganska ovanliga
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ja det kan nog stämma, men jag har en Chrysler Vision från 1996. Den finns det bara en enda rostfläck på, och det är en liten bubbla vid vänster bakskärm. Annars är den fan helt rostfri.Bosse99 skrev:"Rostskyddet brukar inte vara så bra på amerikanska bilar i allmänhet, det gäller även Chrysler som dock kostat på importbehandlingar från 2002." läser jag här: http://www.begkopguiden.se/node/821. Verkar ju bra. Hjullager bytes på min vid 6 000 mil och de övre fjäderfästena på stötdämparna bak vid 10 000 mil. Bra att slippa det och bara en fördel att bilen då rullat 13 000 mil och de vanliga felen är fixade.
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Vad drar 2.7´an i en sebring då? Min Vision från .96 drar 0.7l/milen i 90km/h och 0.85-0.88l/milen i 110km/h. Jag tycker det är snålt för en bil på 1.7t, 3.5l V6, automatlåda, dålig hjulinställning, sletna däck, gammalt luftfilter och som dessutom är från 1996.Bosse99 skrev:Det är ju så att begtester i Sverige om man ska hårdra det alltid jämförs med Volvo V70. Läser man mellan raderna så finns alltid jämförelsen med Volvo som anses vara så bra, präktig och bäst. Det gäller att ta fasta på det positiva när man läser och inse just detta att de kan inte vara jättepositiva till en Chrysler här i Sverige.
En V6:a på 2,7 liter anses ju inte vara standard här i Sverige heller så den kan motorskribenter inte vara positiva till. Vi har ju också en tendens i Sverige att hela tiden dra fram bränsleförbrukningskortet men för oss som inte bryr oss om lite högre förbrukning så kvittar ju det.
Korrekt statistik ang. förbrukning på en 2005 Sebring 2.7 är:
Stadskörning: 1,25 liter/mil
Motorväg: 0,95 liter/mil
Landsväg: 0,85 liter/mil
Blandad körning: 1,1 liter/mil
Men givetvis går det att komma ner ännu mer om man tänker ekonomiskt när man kör
Statistik om Chrysler Vision 1996 med 3.5:an är:
Stadskörning: 1,5 liter/mil
Motorväg: 1 liter/mil
Landsväg: 0,95 liter/mil
Blandad körning: 1,3 liter/mil
Men du har klarat lite bättre än så då
Stadskörning: 1,25 liter/mil
Motorväg: 0,95 liter/mil
Landsväg: 0,85 liter/mil
Blandad körning: 1,1 liter/mil
Men givetvis går det att komma ner ännu mer om man tänker ekonomiskt när man kör
Statistik om Chrysler Vision 1996 med 3.5:an är:
Stadskörning: 1,5 liter/mil
Motorväg: 1 liter/mil
Landsväg: 0,95 liter/mil
Blandad körning: 1,3 liter/mil
Men du har klarat lite bättre än så då
Hej!
Någon nöjdare bilägare än jag går nog inte att finna! En sån bil jag köpte i fredags morse. Bilen går som en dröm med sin 24 ventilers V6:a på 2,7 liter med över 200 Hk och 4-stegs automatlåda. Denna amerikanska Chrysler Sebring liksom smyger fram på ett skönt sätt men motorn kan även morra till och visa vad den går för i både vridmoment och acceleration om man trycker till på gaspedalen.
Bekvämligheten, utseende både utvändigt och invändigt, det utmärkta skicket på denna 8 år gamla bil, det synnerligen angenäma priset jag betalade och all utrustning bilen har gör mig lyrisk! De vita mätartavlorna lyser sobert grönt när det är mörkt ute och matchar belysning i övrigt på knappar och displayer.
Någon nöjdare bilägare än jag går nog inte att finna! En sån bil jag köpte i fredags morse. Bilen går som en dröm med sin 24 ventilers V6:a på 2,7 liter med över 200 Hk och 4-stegs automatlåda. Denna amerikanska Chrysler Sebring liksom smyger fram på ett skönt sätt men motorn kan även morra till och visa vad den går för i både vridmoment och acceleration om man trycker till på gaspedalen.
Bekvämligheten, utseende både utvändigt och invändigt, det utmärkta skicket på denna 8 år gamla bil, det synnerligen angenäma priset jag betalade och all utrustning bilen har gör mig lyrisk! De vita mätartavlorna lyser sobert grönt när det är mörkt ute och matchar belysning i övrigt på knappar och displayer.
Jaaaaa Bosse, vi vet nu att du köpt en bil
Jag har haft min i 5år
Jag har haft min i 5år
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Visst är dom fina Bosse!
Är supernöjd med min också, väldigt bra med utrymme i kupén för mig som är 1,97 m lång =)
Släng på ett par 18-tummare och bilen kommer bli komplett!
Släng på ett par 18-tummare och bilen kommer bli komplett!
Kul med en som verkligen lever upp över sitt bilköp, jag vet precis hur det känns 
Anders fd. Sebring - 05
Det kan kanske bli lite tjatigt och kanske någon tycker att det är skryt men jag bara skriver vad jag känner för tillfället! Tur vi inte är vänner på Facebook för där går jag verkligen igång och lägger upp videos på cd-växlarens ljud när den växlar skivor och annat för mig intressant men för andra helt ovidkommande!avitone skrev:Kul med en som verkligen lever upp över sitt bilköp, jag vet precis hur det känns
Men sånt kul får du lägga upp här också!
Länka till FB eller om du även lägger upp på YouTube!?
Du är välkommen att lägga upp precis allting om bilen, bilder, info osv. 
Det var inget kritik.Bosse99 skrev:Det kan kanske bli lite tjatigt och kanske någon tycker att det är skryt men jag bara skriver vad jag känner för tillfället! Tur vi inte är vänner på Facebook för där går jag verkligen igång och lägger upp videos på cd-växlarens ljud när den växlar skivor och annat för mig intressant men för andra helt ovidkommande!avitone skrev:Kul med en som verkligen lever upp över sitt bilköp, jag vet precis hur det känns
Anders fd. Sebring - 05
När jag körde idag så råkade jag känna något på baksidan av ratten en bit ner på båda sidor. Jaha där sitter kontroller till hela ljudanläggningen kom jag på efter lite tryckande på knapparna. Detta hade jag missat i handboken... 
Sen tänkte jag kolla hur många högtalare bilen egentligen har för jag tycker det låter rätt bra. Hittade två i framdörrarna och två små uppe vid vindrutan. Där bak såg jag inga men ljudet kommer ju därifrån också så jag antar att de är helt dolda för några högtalargaller i hatthyllan ser jag inte. Det låter bra och det är ju huvudsaken.
Sen tänkte jag kolla hur många högtalare bilen egentligen har för jag tycker det låter rätt bra. Hittade två i framdörrarna och två små uppe vid vindrutan. Där bak såg jag inga men ljudet kommer ju därifrån också så jag antar att de är helt dolda för några högtalargaller i hatthyllan ser jag inte. Det låter bra och det är ju huvudsaken.
Då har du stora ljudsystemet med rattkontrollerna 
Min Sebring har också 6 st högtalare, 2 diskanter vid framrutan, 2 högtalare i framdörrarna och 2 i hatthyllan. Det stämmer att det inte finns något högtalargaller, men öppnar du skuffen så kan du se dem
Originalljudet är extremt bra i dessa bilar, överträffar till och med vissa eftermonterade baslådor
Min Sebring har också 6 st högtalare, 2 diskanter vid framrutan, 2 högtalare i framdörrarna och 2 i hatthyllan. Det stämmer att det inte finns något högtalargaller, men öppnar du skuffen så kan du se dem
Originalljudet är extremt bra i dessa bilar, överträffar till och med vissa eftermonterade baslådor
Re: Sv: Köpte en Sebring idag.
Just basen är jag förvånad över, tycker den trycker på bra.Avenger skrev:
Sent from my Samsung Galaxy Note.