Hej!
Det fungerar inte att ta bort ljudsignalen när jag låser bilen med fjärrkontrollen på min Sebring -05.
1. Tryck ned låsknappen.
2. Fortsätt att hålla ned låsknappen, vänta i 4 till 10 sek och tryck sedan på upplåsningsknappen.
3. Släpp båda knapparna.
Har provat hur många gånger som helst men inget ändras och det tutar fortsatt när jag låser. Jag väcker grannen när jag kommer hem sent och låser bilen...
Tut vid lås med fjärrkontrollen Sebring -05
Tut vid lås med fjärrkontrollen Sebring -05
Senast redigerad av Avenger den lör 20 jul 2013, 10:48, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Tut vid lås med fjärrkontrollen Sebring -05
Precis så ska man programmera.. hmm, konstigt att det inte fungerar. Har du alla dörrar stängda och håller nere bägge knapparna samtidigt en liten stund?
Det är märkligt att det inte fungerar och jag gör precis som det står att jag ska göra. De andra man kan göra så som att få alla dörrar till att låsa upp med bara ett tryck fungerar inte heller att ändra. Och inte heller ändra från lätt tryck på bakluckeknappen till långt tryck för att låsa upp den. Jag har två fjärrkontroller och omprogrammering av funktionerna går inte med någon av dem.Avenger skrev:Precis så ska man programmera.. hmm, konstigt att det inte fungerar. Har du alla dörrar stängda och håller nere bägge knapparna samtidigt en liten stund?
Ena annan fundering, alltså jag köpte nya batt men jag får ff gå typ en meter från bilen för att kunna öppna. 
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Det är inte så att man ska ha nyckeln i tändningslåset eller något annat när man gör det? Initialt ha bilen låst eller upplåst? Det står inget om något sådant i häftet men det kan kanske vara en miss någonstans i översättningen till svenska...
Avitone: Vad köpte du för batterier, samma "tjocklek" och styrka?
Bosse: Ja, det är konstigt, instruktionerna är exakt samma i servicemanualen
Ja exat!
Den har alltid varit så dålig, så det var därför jag tänkte att nu djävlar byter jag.
Men det blev exat samma dåliga kontakt som tidigare
Den har alltid varit så dålig, så det var därför jag tänkte att nu djävlar byter jag.
Men det blev exat samma dåliga kontakt som tidigare
Anders fd. Sebring - 05
Nu fungerar det ju. Instruktioner måste vara glasklara vilka de inte är. Du skrev något om att hålla båda knapparna nere ett tag vilket är vad som behövs. Tack!Avenger skrev:Avitone: Vad köpte du för batterier, samma "tjocklek" och styrka?
Jag kan läsa instruktioner och när det står att en knapp ska hållas nere x antal sekunder och sen ska man trycka på en annan samtidigt och sen släppa båda knapparna så ser jag det som att efter att ha tryckt på den andra knappen så släpper man båda knapparna direkt. Det kunde ju stått att båda knapparna ska hållas nere några sekunder...
Nu behöver jag inte "föra oväsen" när jag låser bilen sent på kvällen.
Mellan 1-1,5 sek (cirka) måste man hålla nere dem
Gött att det fungerar! Jag har däremot aktiverat tutan, den är bra att ha tycker jag =) ..men ibland har den blivit lite väl hög när man låser bilen, då låter det rejält, sådana stunder vill man ha av den
(för grannarnas skull).
Precis, dom är otydliga på den punkten, provade själv flera gånger
Precis, dom är otydliga på den punkten, provade själv flera gånger