Chrysler Vision-tråden
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Re: Chrysler Vision-tråden
Passar denna på min bil?: http://viewitem.eim.ebay.se/CHRYSLER-NE ... 63021/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Menar du fysiskt?
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Äh, de behövdes inte. Det visade sig att nuvarande funkar utmärkt. Men jag behöver svar på frågan på sidan 43.avitone skrev:Menar du fysiskt?
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Vad är maxbredd på fälgar i 18" med ET38, som passar på Vision utan att gå i något? Kan man ha 245/45-18?
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ingen som vet?
hade lite tid över så kollade på bilen idag, ett vevlager är trasigt
vart hittar jag det?
jag kommer inte slipa av veven utan monterar bara ett nytt lager, hur många mil kan man förvänta sig att det håller då? 2 mil eller 3k?
vart hittar jag det?
jag kommer inte slipa av veven utan monterar bara ett nytt lager, hur många mil kan man förvänta sig att det håller då? 2 mil eller 3k?
Det KAN fungera med 245, men då är det VÄLDIGT nära att det tar emot om jag inte tänker helt fel =(
235 hade jag kört på
ankan: Kolla runt med några säljare på ebay som säljer motordelar till samma bil =) ?
235 hade jag kört på
ankan: Kolla runt med några säljare på ebay som säljer motordelar till samma bil =) ?
130kr på american racing
vad tror ni, hur många mil till går den med nytt lager utan slipning?
vad tror ni, hur många mil till går den med nytt lager utan slipning?
Kan gå 1 mil eller ett par tusen, svårt att säga
Dock en ren chansning känns det som.
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Vad ska man då ha för omkrets för att det inte ska skilja i rullomkrets?Avenger skrev:Det KAN fungera med 245, men då är det VÄLDIGT nära att det tar emot om jag inte tänker helt fel =(
235 hade jag kört på
245/45-18 ska tydligen bara skilja 0.2% från 225/60-16, hörde jag.
Blir det då 235/50-18? Eller ska man ha 235/55-18?
Aa, 245-45-R18 skiljer bara 0,2% uppåt 
I sådana fall är det 235-50-R18 som gäller, skiljer under 3% uppåt
..55 profil skiljer mer än 5% vilket inte är tillåtet =/
I sådana fall är det 235-50-R18 som gäller, skiljer under 3% uppåt
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Om 45 skiljer 0.2%, hur kan då 50 skilja 3%?Avenger skrev:Aa, 245-45-R18 skiljer bara 0,2% uppåt
I sådana fall är det 235-50-R18 som gäller, skiljer under 3% uppåt..55 profil skiljer mer än 5% vilket inte är tillåtet =/
Det är ju stor skillnad?
Eller skiljer 235/45-18 mindre?
Profilen är % av bredden 
Kolla t ex. http://www.rullomkrets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla t ex. http://www.rullomkrets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Hur beter sig bilen/lådan ifall lådan skulle slira?
För min bil har börjat bete sig skumt, den liksom pendlar i tomgången, om jag kör i ca 50km/h, släpper gasen och liksom rullar/motorbromsar, så går varvet upp och ner, samtidigt som bilen liksom "rycker/pulserar" framåt, den rullar alltså inte i jämn hastighet, utan det pulserar precis som om att den vid jämnt gaspådrag, växlar mellan att dra på mer än vad jag gasar eller börjar motorbromsa ytterst lite, trots jämn gas, jämn väg, inget hinder och ingen motvind.
Jag vill ha det till att det hör ihop med den pendlande tomgången.
Tomgången blir också väldigt låg vids stillastående vid rödljus, när ac´ns fläkt jobbar. Då ligger den på 5-600rpm och tuggar.
Pulserandet går inte i jämna intervaller utan olika, vilket jag får till att det inte ska vara slir i lådan, dessutom borde väl slir i lådan vara mer hela tiden, med tanke på varvtalet i lådan, detta pulserandet är ganska "långsamt" i förhållande till motorvarv/lådans varv.
Vad kan det bero på?
Någonting med gasspjällen? Luftläckage? Igensatt bränslefilter?
Kassa ventiler/spridare?
Igensatt luftfilter?
Någon givare/sensor som är kass?
Ingen motorlampa har tänts.
För min bil har börjat bete sig skumt, den liksom pendlar i tomgången, om jag kör i ca 50km/h, släpper gasen och liksom rullar/motorbromsar, så går varvet upp och ner, samtidigt som bilen liksom "rycker/pulserar" framåt, den rullar alltså inte i jämn hastighet, utan det pulserar precis som om att den vid jämnt gaspådrag, växlar mellan att dra på mer än vad jag gasar eller börjar motorbromsa ytterst lite, trots jämn gas, jämn väg, inget hinder och ingen motvind.
Jag vill ha det till att det hör ihop med den pendlande tomgången.
Tomgången blir också väldigt låg vids stillastående vid rödljus, när ac´ns fläkt jobbar. Då ligger den på 5-600rpm och tuggar.
Pulserandet går inte i jämna intervaller utan olika, vilket jag får till att det inte ska vara slir i lådan, dessutom borde väl slir i lådan vara mer hela tiden, med tanke på varvtalet i lådan, detta pulserandet är ganska "långsamt" i förhållande till motorvarv/lådans varv.
Vad kan det bero på?
Någonting med gasspjällen? Luftläckage? Igensatt bränslefilter?
Kassa ventiler/spridare?
Igensatt luftfilter?
Någon givare/sensor som är kass?
Ingen motorlampa har tänts.
Den ökar hemskt i varvtal och driver väldigt slött framåt, var där för ett par år sedan =)
Låter inte som din låsa slirar nej..
De punkterna du skrivit låter som troliga orsaker, kanske börja med tändstiftsbyte och kablar, jag brukar alltid gå den vägen först
Låter inte som din låsa slirar nej..
De punkterna du skrivit låter som troliga orsaker, kanske börja med tändstiftsbyte och kablar, jag brukar alltid gå den vägen först