Vart sitter tappnings pluggen för att tömma kylarsystemet?? Tacksam för svar =)
Bil: Voyager 2.4 -96
kylarens tappnings plugg.. Voyager 2.4 -96
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- chrysler -96
- SUV
kylarens tappnings plugg.. Voyager 2.4 -96
Senast redigerad av Avenger den tis 20 aug 2013, 23:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell/bilmodell saknades.
Anledning: Årsmodell/bilmodell saknades.
Annons
Re: Sv: kylarens tappnings plugg..
Den borde sitta någonstans i underkant på kylaren men var kan jag inte hjälpa till så mycket med
Skickat från min C5503 via Tapatalk 2
Skickat från min C5503 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: kylarens tappnings plugg.. Voyager 2.4 -96
Sitter på insidan av kylaren på förarsidan nästan längst ned, bör gå att se ganska tydligt när det gäller 2.4 motorn
..glöm inte att ventilera genom att även lossa tempgivaren till kylarsystemet!
..och givetvis startar du bilen först och vrider till full värme så alla spjäll är öppna =) ..innan du tömmer systemet.
- chrysler -96
- SUV
Vill tacka för hjälpen som vanligt =) Kylaren läcker som ett såll,så idag kom nya kylaren från Tyskland =D Så det blir ett byte av den imorgon.
Lycka till med bytet =) Uppdatera oss om hur det går.
- chrysler -96
- SUV
Vi tog bort kylaren för några dagar sedan då jag skulle mäta osv innan jag beställde från tyskland. Kompisen gjorde det på 15min =) Satte dit den lika lätt igen och körde igenom systemet. Det lustiga är att alla nya kylare jag har tittat på har slanganslutningarna på samma sida,den sidan som expansionskärlet sitter på. På den som sitter i våran bil nu sitter på andra sidan. Men det går väl att lösa antar jag :/ Uppdaterar hur det går.
Vill också lära mig hur man gör,bara för att man är tjej så betyder det inte att jag inte kan bli skitig!
Vill också lära mig hur man gör,bara för att man är tjej så betyder det inte att jag inte kan bli skitig!
Kanske är fel kylare som är monterad nu? Eller ser den ut att stämma med storleken osv.? =) Kan ta fram en bild från manualen hur den ska se ut, fixar det imon =)
Tyskland har billiga nya delar med frakt
Tyskland har billiga nya delar med frakt
- chrysler -96
- SUV
Måtten ser ut att stämma,då den jag beställde har samma mått som den som sitter i. Men tänkte på slangen som sitter nere,den kommer ju att vara för lång nu när nya kylaren åker på då den sitter på andra sidan. Är det ok om man kapar den en bit?? Eller blir det fel med vattnet,trycket osv??
Re: Sv: kylarens tappnings plugg.. Voyager 2.4 -96
Trycket på vattnet ska inte förändras nåt av att sätta på en längre slang
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04