start problem cheva s10
- duck.of.shireåsen
- Minivan
start problem cheva s10
hej jag har en s10 99a som har ståt i 2 år .
jag har nu börjat med den och ställt in framvagnen och lite annat , men nu till problemet .
jag körde på e85 innan jag ställde den det funkade inge bra kan jag meddela ,
men nu slog jag i 95 och provade den ville inte gå igång så jag tömde tanken genom att sätta på en slang på bränsle ledningen närmar bestämt den lilla nippeln som sitter på returen tror jag rätta mig om jag har fel den som sitter strax innan ingången till insuget .
jag slog i ny 95 och provade då ville den bara tända så jag gav den en sup i insuget på ca 1 deciliter då varva den upp och var igång ca 15 sekunder sen dog den , provade flera gånger och samma resultat .
jag har borrat ur tändningslåset för nyenkel var borta så startar med skruvmejsel på den lilla biten som vart kvar efter att jag borrade bort pinnarna
är det någon som har någon ide vad det kan vara .
jag har nu börjat med den och ställt in framvagnen och lite annat , men nu till problemet .
jag körde på e85 innan jag ställde den det funkade inge bra kan jag meddela ,
men nu slog jag i 95 och provade den ville inte gå igång så jag tömde tanken genom att sätta på en slang på bränsle ledningen närmar bestämt den lilla nippeln som sitter på returen tror jag rätta mig om jag har fel den som sitter strax innan ingången till insuget .
jag slog i ny 95 och provade då ville den bara tända så jag gav den en sup i insuget på ca 1 deciliter då varva den upp och var igång ca 15 sekunder sen dog den , provade flera gånger och samma resultat .
jag har borrat ur tändningslåset för nyenkel var borta så startar med skruvmejsel på den lilla biten som vart kvar efter att jag borrade bort pinnarna
är det någon som har någon ide vad det kan vara .
Annons
Re: Sv: start problem cheva s10
Har du startspärr på bilen?
Dålig bensinpump
Chrysler Voyager V6 2004
Dålig bensinpump
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- duck.of.shireåsen
- Minivan
Re: Sv: start problem cheva s10
Arvid78 skrev:Har du startspärr på bilen?
Dålig bensinpump
Chrysler Voyager V6 2004
ingen start spär , bränslepumpen ger tryck
Re: start problem cheva s10
När tog du bort tändlåset och var det då bilen började krångla? Det brukar ju sitta ett motstånd/chip i nycklarna på dessa bilar, men din nyckel var helt blank tidigare?
Hur har du kontrollerat bränsletrycket? Det går fram till motorn men spridarna öppnar inte eller?
Hur har du kontrollerat bränsletrycket? Det går fram till motorn men spridarna öppnar inte eller?
- tekniknissen1
- SUV
Vad är det för maskin ? V6 4.a volym ?
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- duck.of.shireåsen
- Minivan
jag tog bort tändningslåset nu bilen har inte varit så förut , har för mig att nyckeln var blank .Avenger skrev:När tog du bort tändlåset och var det då bilen började krångla? Det brukar ju sitta ett motstånd/chip i nycklarna på dessa bilar, men din nyckel var helt blank tidigare?
det fans inget larm kannap på den det vet jag.
naj jag har hållt inne ventilen på retur röret tror jag det är , och då kommer det tryck när man vrider om tändningen . trycket upphör när pumpen slår av den har alltid slagit av efter 5 sekunder det är väl bara förtryck den bygger .
- duck.of.shireåsen
- Minivan
tekniknissen1 skrev:Vad är det för maskin ? V6 4.a volym ?
v6a s . 4 liter tror jag . bakhjulsdriven .
- duck.of.shireåsen
- Minivan
har en tanke att han får bensin i början utav förtrycket sen när den går igång får han inget mer tryck eller så går en start spär i . hur är det att tjuvkoppla dessa bilar någon som är belevrad i dom mörka kunskaperna .
- tekniknissen1
- SUV
Hmm ? 4,3 lit V6,a Då kan du ha det tradiga multi Point systemet med mekaniska spridare.
Ser motorn ut så här?
Ser motorn ut så här?
- Bilagor
-
- 4,3 lit GM.jpg (33.99 KiB) Visad 5672 gånger
- duck.of.shireåsen
- Minivan
Nej det är en 4,3 vortec .tekniknissen1 skrev:Hmm
motor
- tekniknissen1
- SUV
okej är det en TBI motor.? luftfiltret uppe på motorn.
- duck.of.shireåsen
- Minivan
filtret sitter på sidan .tekniknissen1 skrev:.
det här är motorn
- duck.of.shireåsen
- Minivan
ventilen på bränsle ledning där jag har tittat om det blir tryck , tryck kommer bara vid teningsläge inte när man startar då verkar den inte bygga tryck .
- duck.of.shireåsen
- Minivan
- duck.of.shireåsen
- Minivan
tändningslås . jag har provar o rykt ur den svarta kontakten den drar runt och startar o brummar i ca 5 sekunder precis som när kontakten är i så den har ingen funktion eller så har den det