Jag problem med låset i vänster skjutdörr på min bil. Både när jag ska låsa/låsa upp vill inte skjutdörren vara med. Man ser att det rycker lite i låsknoppen, men inget mer. När jag lyfter knoppen med handen går det mycket tyngre än i dom dörrarna där centrallåset fungerar. Kan det vara så att det bara kärvar och går att smörja?
Hur svårt är det att ta bort panelen och komma åt? Måste väl göras med dörren stängd, antar jag?
Centrallås Grand Voyager-03
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Centrallås Grand Voyager-03
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Re: Centrallås Grand Voyager-03
Låter som du säger att något kärvar, men undra hur det blev så, kanske är något mekaniskt fel annars, men helt klart värt att prova smörja, använd långtidsverkande PTFE, vanlig 5-56 dunstar ju..