tja alla bilexperter

har ett problem har en chrysler voyager le 3.3 v6 årsmodell 1996 som går som en klocka förutm den 24e denna månad som ett märkligt fenomen uppstod aldrig varit med om skulle åka till Arlanda med familjen så tankade upp bilen full som vanligt och han och åka ut på E4 mot stockholm la farthållaren på rätt hastighet men va tvungen att bromsa då bilen framför saktade ner och bilen bara dog såg varvmätaren bara dök så la i neutralen och rullade in till närmsta info plats la i parkeringen och väntade 4-5min med stressad kärring o 3 skrikande kids därbak och bilen startar så va bra tänkte vi men vi tar gamla vägen om något skulle hända så står man ju inte i vägen vi han ca 1.2mil och bilen utgav samma symtom igen bara tvärdog jag har kollat olja vatten m.m och då man har tummen mitt i handen när de kommer till bilar så förekom de ett gäng svordomar men inte fasen hjälpte de heller hehe så min fråga är någon annan som stött på detta problem som har en lösning på det ? haft bilen i snart 4 månader startar alltid första klicken och växlar som den ska går hur bra som helst o sen huxflux detta o på den mest stressade dagen man ville ju inte missa flyget. så medans ja fick skjuts o hämta andra bilen som är ca 3mil ifrån chryslern där den blev ståendes så fick den stå på tomgång hur bra som helst gick till o med åka ett mindre varv o sedan samma resultat igen

hoppas verkligen någon kanske har ett tips vad de kan vara och hur man åtgärdar det utan att bli fattig som en kyrkråtta
Alla Tips och Råd är välkomna som resulterar att man får ordning på bilen
Ha en fortsatt trevlig afton alla som orkat läsa de lilla inlägget
Mvh Bestorp