Batteri Chrysler 300C CRD
Batteri Chrysler 300C CRD
God Höst dag!
Dags att fixa till lite innan vintern drar igång med sin elaka kyla, märkte förra året att batteriet börade bli dåligt då det gick segt att dra runt motorn (trots motorvärmare) =)
Hittade denna på eBay: http://www.ebay.com/itm/230720380635?ss ... 1438.l2649.
Har svårt att förstå Mekonomen och de andra återförsäljarna tar ca 1900:- för ett batteri som har sämre prestanda. Se Mekonomen här: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... artbatteri
Vad tror ni, duger denna? För jag antar att den passar mer än väl. Någon med erfarenhet av VARTA Silver?
Dags att fixa till lite innan vintern drar igång med sin elaka kyla, märkte förra året att batteriet börade bli dåligt då det gick segt att dra runt motorn (trots motorvärmare) =)
Hittade denna på eBay: http://www.ebay.com/itm/230720380635?ss ... 1438.l2649.
Har svårt att förstå Mekonomen och de andra återförsäljarna tar ca 1900:- för ett batteri som har sämre prestanda. Se Mekonomen här: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... artbatteri
Vad tror ni, duger denna? För jag antar att den passar mer än väl. Någon med erfarenhet av VARTA Silver?
Chrysler 300C 3.0 CRD -07
Annons
Re: Batteri Chrysler 300C CRD
Det där var inte ett dåligt pris må jag säga! Varta är ju bra grejer också!
Man sparar ett par hundra vilket kan vara skönt.
Mvh
Mvh
Vad tror du Avenger? Det borde ju var BOLT ON eftersom det är samma dimension på denna som org batteriet.
Det är bara att beställa eller? =)
Det är bara att beställa eller? =)
Är det inte bolt-on så får du pengarna tillbaka eller ett nytt, då det står i deras annons
Jag tycker att det var ett bra pris, har aldrig själv kikat efter batteriet på ebay men nu kommer jag köpa mitt nästa där (eller Biltema).
- Linkan_Sweden
- Van
Riktigt bra pris! Jag hade inte heller letat batterier på ebay. Du får gärna höra av dig när du fått hem det.
Tack för tipset. Har själv ett batteri från 2004 så det lär ge upp snart.
Tack för tipset. Har själv ett batteri från 2004 så det lär ge upp snart.
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Tyckte priset var "skit" bra, så jag kommer nog att köpa ett i veckan. Återkommer när den är i bilen. =)
För skojs skull ringde jag Mekonomen och frågade hur står deras förtjänst var på bilbatterier, och svaret var lite mumlande; "Vet Ej" ... Och sedan blev han "putt" när jag nämnde att jag hittat ett batteri som var bättre än den Mekonomen erbjuder för 1000:- mindre från England blev han nästan förbannad och började snacka om garantier och annat oväsentligt.
Mitt svar blev rätt så rättfram och enkelt: "Med de PRISER du (Mekonomen) och de andra bil-reservdels butikerna håller så är det inte konstigt att folk väljer att köpa på nätet. Bara för din information så kommer detta att sprida sig rätt så fort då InterNet är stort..."...
KLICK! ..
Säger då det... Det är bra med valfrihet...
För skojs skull ringde jag Mekonomen och frågade hur står deras förtjänst var på bilbatterier, och svaret var lite mumlande; "Vet Ej" ... Och sedan blev han "putt" när jag nämnde att jag hittat ett batteri som var bättre än den Mekonomen erbjuder för 1000:- mindre från England blev han nästan förbannad och började snacka om garantier och annat oväsentligt.
Mitt svar blev rätt så rättfram och enkelt: "Med de PRISER du (Mekonomen) och de andra bil-reservdels butikerna håller så är det inte konstigt att folk väljer att köpa på nätet. Bara för din information så kommer detta att sprida sig rätt så fort då InterNet är stort..."...
KLICK! ..
Säger då det... Det är bra med valfrihet...
Haha, störtskönt samtal du hade med honom
Garantierna är väl samma?
Garantierna är väl samma?
Ja eller iaf liknande.
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
En komisk grej hade varit om han från Mekonomen börjat prata om att han också handlar allting ifrån utlandet och hur bra det är, men sånt ser man väl bara i film
Haha
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Jisses, tiden går fort när man har roligt =)
Beställde batteriet och monterade i, det var bolt-on. Sparade en del pengar där + att det var direktleverans till dörren. Bytt på ca 5 minuter.
Gick in på Mekonomens sida i dag och ser att det är i princip samma batteri, det står BOSCH istället för VARTA Silver som min heter. Samma utseende och samma egenskaper, verkar som om dom har bytt leverantör sedan sist. Dock är det fortfarande ca 700 billigare att beställa på e-bay, dessutom levereras det till dörren med 5 års garanti.
Beställde batteriet och monterade i, det var bolt-on. Sparade en del pengar där + att det var direktleverans till dörren. Bytt på ca 5 minuter.
Gick in på Mekonomens sida i dag och ser att det är i princip samma batteri, det står BOSCH istället för VARTA Silver som min heter. Samma utseende och samma egenskaper, verkar som om dom har bytt leverantör sedan sist. Dock är det fortfarande ca 700 billigare att beställa på e-bay, dessutom levereras det till dörren med 5 års garanti.
Gött!
Ja, den 700-hundringen är ju iaf två matkassar om man har tur
Det säger man inte nej till.
Ja, den 700-hundringen är ju iaf två matkassar om man har tur