Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Varnar för krockkudde fel i system Trans Sport -01

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Kjell78
Minivan

Varnar för krockkudde fel i system Trans Sport -01

Någon som kan tipsa vad srs indikering beror på? Har felsökt på verkstad och gav inga felkoder , bytt alla tänkbara säkringar . Varningslampan blinkar ett par gånger som den ska när man startar och sedan slocknar den men under körning kan den börja lysa tills man stänger av den.
Tips på vart felet kan bereo mottages tacksamt.
Är en 3,4l trans sport -01
Senast redigerad av Avenger den mån 28 okt 2013, 21:45, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Varnar för krockkudde fel i system

Jag har inte haft fel på det själv, men läst att det ofta är glappkontakt till sidokrockkuddarna. Titta under framstolarna om du kan se någonting uppenbart där, kablarna rör sig ju när du flyttar på stolen eller om baksätespassagerarna kommer åt dem med fötterna.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Varnar för krockkudde fel i system Trans Sport -01

Ganska vanligt fel på många olika bilmärken att det kan glappa i kontakterna under framstolarna. Men kan det inte vara clockspringen i ratten? Fungerar rattens funktioner och tutan när lampan lyser?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Dernebo
Minivan
Kontakt:

Säg till in du hittar lösningen. Har samma problem på min TS -02. Däremot brukar den slockna om jag kör så att bilen blir varm, slår av bilen och startar den igen. Då funkar det som det ska. Har hänt att den tänts under fortsatt färd, men oftast är lampan släckt tills bilen fått stå och bli kall.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 -02
Användarens profilbild
Dernebo
Minivan
Kontakt:

Lånar tråden med en följdfråga... Vet nån vad detta är för kontakt? Sitter under framstolarna. Just denna är under passagerarstolen och hänger löst. Hittar ingen lös kabel att koppla in den i. Tänkte göra en större djupdykning sen. Detta var bara en snabbkoll.

BildBild

Sent from my iPhone using Tapatalk
Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 -02
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Snabbt tänker jag rumpvärme och elmanövrerad stol

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror till 99% att det är sätesvärmare :) ..men bara för det så har jag fel säkert :oops:

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Haha. Ja så brukar det vara för mig:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Kjell78
Minivan

Ursäkta sent svar , felet med krockkudden var tydligen en glapp kontakt bakom handskfacket någonstans , fick lämna in den på verkstad så det fick felsöka och plocka isär manuellt då även de inte fick någon felkod , en kostsam historia för en liten pryl, fick veta i efterhand att jag hade kunnat försöka hitta kabeln till krockkudden och klippa den och löda fast den på tex oljetrycksgivaren (enbart för att få igen den på besiktningen )
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Skönt att det löste sig.

Det är många som får igenom bilarna med sådana fulmetoder, man kopplar t ex. Airbag-lampan i mätarhuset till en lampa som lyser ett par sek vid uppstart, extra vanligt är det vid ABS-fel och liknande, men när det handlar om säkerhet så bör man få det åtgärdat för sin egen skull och sina medtrafikanters =)

Bild
Skriv svar