En kontakt för mycket på Trans Sport!
En kontakt för mycket på Trans Sport!
Har gjort bedriften att lyckas byta insugspackning på min Trans Sport. Problemet är att jag inte hittar någonstans att sätta en av kontakterna på motorhärvan. Den kommer ut vid generatorkablarna. Det är en grov+ och en tunn till generatorn och en som går till tändspolarna men en fjärde 2-polig som blir över... Bilen går helt ok men motorstörningslampan tändes efter ett tag så nån funktion lär den väl ha i alla fall. Finns det någon vänlig själ som vet, eller som kan kolla så vore jag väldans tacksam. 
Annons
Re: En kontakt för mycket på Trans Sport!
Det jag kan tänka mig att det är är kabel till lambdasond eller map-sensor som sitter i de regionerna. Kommer inte ihåg om det gick någon kabel till bitarna för återledning av ångor som sitter bakom tändspolarna. Du har också kablar till EGR, TPS och MAF men de sitter på vänstersidan så det är längre kablar.
Tack! Map-sensorn har kabel men lambdasonden har jag nog glömt! Får försöka att fiska upp kabeln i kväll.
Nähäpp! Lambdasonden var rätt ansluten vad jag kan se. Det är en 2-polig blå som är över. [BILDER][/BILDER]
Bilden syns inte, åtminstone inte i tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Det finns två lambdasonder för övrigt
Vilken årsmodell?
Den skulle till "EVAP Solenoiden" som har med ångorna att göra. Sitter bakom tändspolarna och utan makeup-spegel och en rejäl portion tålamod så går det inte att se kontakten. Nu är motorstörningslampan släckt och allt verkar vara ok. 
Härligt. Jobbigt med lösa kontakter på vift
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Kul att det verkar fungera bra, skönt att packningen är bytt! 
Jag brukar sätta en bit frystejp och numrera på båda sidor av varje kontakt, slangar etc när jag monterar isär, då är det ganska enkelt att montera ihop i omvänd ordning så att man inte missar någon.