Hej,
jag har en prima TB som helt plötsligt bromsarna börjat pulsera kraftigt på. Det känns som om skivorna är skeva. Kan de bli det sådärbara?! Någon som i s f vet någon bra mekaniker i Stockholmstrakten?
M v h
Jakob
Chevrolet Trailblazer
pulserande bromsar Chevrolet Trailblazer
pulserande bromsar Chevrolet Trailblazer
Senast redigerad av Avenger den ons 04 dec 2013, 09:23, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades.
Anledning: Bilmodell saknades.
Annons
Re: pulserande bromsar
Hur känns det vid inbromsning, drar ratten och skakar också? Kan det vara något med bromsvätskan? Kom problemet bara "pang" sådär?
Kolla med AM Workshop, 08-311 800.
Mvh
Kolla med AM Workshop, 08-311 800.
Mvh
Re: pulserande bromsar Chevrolet Trailblazer
hej,
jag åkte till Speedy på Valhallavägen. Samtliga skivor och klottsar behövde bytas. Rostiga. det gick på 7700 SEK in alles. Mycket pengar, men vad skönt att ha det gjort. klart värt de 2500 SEK arbetskostnaden utgjorde.
/j
jag åkte till Speedy på Valhallavägen. Samtliga skivor och klottsar behövde bytas. Rostiga. det gick på 7700 SEK in alles. Mycket pengar, men vad skönt att ha det gjort. klart värt de 2500 SEK arbetskostnaden utgjorde.
/j
Var det möjligtvis så att någon av klossarna var så sliten att det sista av belägget slets loss så att det blev metall mot metall?
Fy satan, sådan priser är väl inget roligt? =) Jag har nyss handlat bromsar till en Trailblazer och priset på alla skivor och belägg fram- och bak är cirka 3 000:- (max) för allting om man handlar på ebay.de
Att byta allting tar nog max en timme? Jag låg ute i regn, minusgrader och mörker med en liten ficklampa och bytta på ena bilen nyligen, det gick på under en timme om man räknar en hel bil 
Något att tänka på framöver om man vill spara lite pengar =)
Något att tänka på framöver om man vill spara lite pengar =)