Hej på er!
Jag har en Dodge RAM -07 där ratten står några grader åt vänster, inte mycket men nog för att jag stör mig… Vad är enklaste åtgärden?
Med vänlig hälsning, Martin
Snedställd ratt. RAM -07
Annons
Re: Snedställd ratt. RAM -07
Enklast är nog hjulinställning och be dom vara snuskigt noga med rak ratt:-).
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Många som gör hjulinställning fuskar när det gäller att ställa ratten tillrätta, dom lossar ratten och justerar den istället!
Jag hade nog märkt ut på något sätt så att man kan hävda att dom gjorde "fel" ifall dom skulle skruva på ratten, då man från början meddelade att man INTE vill detta. Bara ett tips =)
- monsterbilen
- SUV
Re: Sv: Snedställd ratt. RAM -07
På min Dodge Durango -00 sitter axlarna till framvagnen mycket tydligt och lättåtkomliga. Vrid hjulet åt sidan, lossa låsmuttern, vrid axeln ett givet antal varv. Gör likadant på andra sidan, men åt andra hållet.
Alla med en smula fantasi kan se att detta är ett ohyggligt engagerande arbete där man lätt kan vrida åt fel håll. Men spännande är det och inställningen kommer att bli så perfekt man vill.
Notera att bakvagnen och framvagn är olika breda så att själv ställa framvagn är en annan historia. Jag löste det med två fyra meter tjocka och raka brädor som fästes på framhjulen och sedan mättes nära hjulen och fyra meter bort. Har inte snedslitna däck sedan dess.
(tapatalk)
Alla med en smula fantasi kan se att detta är ett ohyggligt engagerande arbete där man lätt kan vrida åt fel håll. Men spännande är det och inställningen kommer att bli så perfekt man vill.
Notera att bakvagnen och framvagn är olika breda så att själv ställa framvagn är en annan historia. Jag löste det med två fyra meter tjocka och raka brädor som fästes på framhjulen och sedan mättes nära hjulen och fyra meter bort. Har inte snedslitna däck sedan dess.
(tapatalk)
Tack för bra tips!
Jag har en bekant som driver verkstad med Bosch 3d apparatur så det kanske får bli ett besök till honom.
Jag har en bekant som driver verkstad med Bosch 3d apparatur så det kanske får bli ett besök till honom.
Det är rediga grejer det där! Kommer bli perfekt med den maskinen!
..om man nu inte vill göra det själv som tidigare skrivet =)