Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Demontera växellåda Stratus

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Toprunner
Minivan

Demontera växellåda Stratus

Hej, jag har börjat plocka ner växellådan på min Stratus -97 som planeten har kraschat på. Jag har tämligen stor vana jobba med bilar men det här går utanpå det mesta. Någon som vet om det överhuvudtaget är möjligt att plocka ner växellåda utan att ta motor samt subframe samtidigt? Det är en Mitsubishi 6:a och inte TipTroniclåda.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Demontera växellåda Stratus

Hmm, minns inte på just Stratusen, men Chrysler Sebring Coupé och Dodge Avenger samt Eclipse så går det utan att plocka motorn (som är samma V6:an). Tiptronic gör ingen skillnad, endast mjukvaran och växelspakskitet. Tror det ska gå iaf!

Jäkla trist att lådan har rasat :(

Men är det inte billigare med en ny beg. Stratus? Dom ligger riktigt billigt nu, prutmån finns det som bara den!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Toprunner
Minivan

Jag får väl svara själv så att det blir något vettigt av tråden. Jag fick ner lådan efter mycken möda. Jag tror det tog ca. 5 timmar totalt varav en hel del tid gick åt att fundera, går nog fortare nästa gång (om det skulle gå så illa). Lådan är en A604/41TE som sitter i massor av Chryslerbilar från den här tiden, b.la Voyager. Det enda bra är att den är otroligt lätt att jobba i. Kvaliten ger jag inte mycket för och av bilderna ser man det totala planethaveriet. På Ebay fanns massor av nya planeter till mycket låga priser. En skeppning är på väg för 800:- inklusive frakt... det är superbilligt för att vara växellådsdelar.
Lådan
Lådan
Planeten
Planeten
WP004.jpg (106.28 KiB) Visad 2916 gånger
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det var bra tid ändå, verkstäderna tar 6 timmar för jobbet tror jag! Om jag minns rätt ifrån listan..

Från årsmodell 98 skedde lite uppdateringar på samtliga lådor inom Chrysler.

Bra pris du handlade för! :) Håll oss gärna uppdaterade!

Bild
Användarens profilbild
Toprunner
Minivan

En liten uppdatering. Nu sitter lådan på plats och bilen går lika bra som tidigare. Lådan i sig var lättreparerad men som sagt ett elände att demontera och montera. Nu blir det besiktning snart :mrgreen:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jäkla nice jobbat!

Bild
Skriv svar