Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ev byte till Chrysler Voyager med fel

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

Ev byte till Chrysler Voyager med fel

Hej hej.
Nu är det dax att bytta till större bil då familjen växer.
Vi har fått bytesförslag gällande Chrysler Voyager limited -02 4wd.
Men killen skriver att cellpaketet läker i anslutning.
Nu till min fråga,hur svårt är det att fixa själv ev byta?
Har googlat runt men finner inte vart det sitter och/eller om det är svåråtkomligt,nån som kan tänka sig veta?

Tack på förhand
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Ev byte till Chrysler Voyager med fel

Cellpacketet är väl själva kylaren? Skulle isf tro att det är antingen till eller frånvattnen kopplingen som läcker.

Kanske går att täta med kylartätning annars är det nog byte som gäller. Har aldrig bytat själv så vet ej hur lång tid det tar.
Kolla annars med killen vad han menar:-) och vart

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

Jag tro det :)
Jag mailade han och frågade.
Ha ställt samma fråga på garaget och där va det en kille som skrev "Haft en sådan med just läckande cell. Det var ett rent helvete. Hela bilen får i princip rivas ner inifrån. Det bytet hade jag avrått ifrån."

Lät ju inge kul att måsta riva hela instrumentpanelen de första man gör direkt :p
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Menar han värmepaketet? =) Ja, man får tyvärr riva en del, tråkigt nog =( Det är heller inte världens billigaste även om man handla på ebay.com, man får först ta reda på vilken AC-anläggning som sitter i bilen innan man gör ev. beställning.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

Han svarade såhär: Jag pratade med en mek som arbetar dagligen med Voyager men i handikapputförande och han var rätt säker ev bara slangen men det var tydligen vanligt det positiva är att det inte läker i kupén utan ut genom evakuering ".

Men det är ju inget som garanterar att den läker just där.
Vi är rätt intresserad av den,då den är vad vi söker.
Men lite surt att isf börja riva och kolla vart det läker osv. Svårt val
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Är det inne i kupén är det en del jobb. Annars finns det gott om voyagers på blocket i div prisklasser och utrustningsnivåer. Man kan nästan säga att det är köparens marknad på dem nu

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

Jag har ingen aning alls var dedär cellpaketet sitter exakt,då jag inte hittar några bilder alls :-\ de bästa vore ju att man ser och kommer åt från motorutrymmet,men så verkar inte fallet.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Man byter inifrån kupén om det är värmepaketet, vilket det verkar vara? Det är också ett ganska vanligt fel.

Jag hade skippat AWD och sålt befintlig bil och sedan köpt en annan Voyager, dom har sjunkit en hel del nu! Jag köpte nyligen en Dodge Grand Caravan Sport -2001 (Nya karossen) och den fick jag till ett bra pris och miltal, kanonbra bil än så länge!

Bild
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

Va å tittade på bilen idag,jäkligt fin och gick bra. det verka inte rinna in i kupén,utan från nått evakuerings rör sa han. Nån specifik anledning till att du skippa AWD?
Användarens profilbild
SuperGurkan
Station Wagon

dodge grand caravan va bra lik
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Samma bil, annat namn och utrustnings nivåer:-).

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Njae, mer saker som kan gå sönder på en AWD vad gäller drivlinan, samt att fyrhjulsdriften som max kan ge 10% på bakhjulen vid behov =)

Ja precis, det läcker utåt och inte inuti bilen när man har det problemet, vår gamla gjorde också det.

Bild
Skriv svar