Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Felkoder Chrysler 300C

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
JanRF
Station Wagon

Felkoder Chrysler 300C

Chrysler 300C CRD 2008 så var det dags för en ny prövning! sitter och kör på motorväg när ett plingande ljud hörs, jag trodde det var min telefon.
Men nej då det är denna fantastiska bil, nu lyser det från Elektronisk Spjäll regleringslampan och bilen svarar inte på gas.
Kör in på närmaste rast ställe och läser i manualen, stäng av motorn och prova att starta om, se där nu slocknade den och bilen svarar på gas igen....pust.
Kan det vara så att när man bytte generatorn glömde man att kolla så allt satt på rätt plats och att slangen var åtdragen till spjäll huset?? ja vad vet man som bilägare till denna julgran som både plingar samt lyser så fint.

ENDA FELET DET BLIR FÖRBASKAT DYRT ATT ÄGA EN CHRYSLER 300C CRD
Senast redigerad av Avenger den ons 08 jan 2014, 09:09, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Felkoder Chrysler 300C

Återkom gärna om felet uppstår igen :) Förhoppningsvis gör det inte det.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van

Det är MIL -lampan som lyser för dig. Läs ut felkoderna med en OBD2 läsare. Finns att köpa på nätet eller närmaste Biltema om du inte redan har en.

Det kan hända att du fått problem med spjällfunktionen, den sk SWIRL som är mycket vanligt på CRD och sägs bero på otillräcklig vevhusventilation. Speciellt om det gått långt som din gjort. Brukar komma redan vid 7000 mil första gången så din kanske haft det felet ett antal gånger. Lär vara ganska dyrt att åtgärda, ca 15-20 000 har jag sett uppgifter om.

Se mer info i denna tråd: http://chryslerforum.se/mopar/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 3c1a122bdd
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van

Ursäkta, jag vet inte hur långt din bil gått. Kopierade bara ett svar jag skrev i en äldre tråd. Verkar inte gå att redigera sina inlägg i detta forum.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Lägga gärna in en ny länk, den verkar ha tagit bort lite information, hur ser originallänken ut? Prova med förhandsgranska på nya inlägget :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van

Skriv svar