Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Oljekylare automatlåda 2005 2.8 Crd

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
lempa
Minivan

Oljekylare automatlåda 2005 2.8 Crd

Hej!
Startar en ny tråd angående oljekylare till automatlådan!
Enligt sprängskissen som jag fått av Avenger, på Group 7 Cooling, så finns det något som heter:

007-600 Lines, Transmission Oil Cooler

Men den kanske inte sitter original på alla modeller?
Lempa
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Oljekylare automatlåda 2005 2.8 Crd

Jodå, alla Voyager (och alla andra bilar med automatlåda för den delen) har automatlådekylare :) Ibland delar den funktion med något annat osv.

Det som ibland kan finnas på vissa Voyager är ett tow package med ytterligare en helt egen extern kylare, såsom man gör när man själv monterar en separat oljekylare har dom istället gjort ifrån fabriken :) Konstift nog finns inte denna med i manualerna :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
lempa
Minivan

Bra, då vet jag att det finns en oljekylare till lådan :D .
Hur vet jag om jag har ett "tow package" eller inte?
Släpar väl på en husvagn ca 2-300 mil om året, kanske räcker med orginalkylet och byta
oljan i automatlådan oftare!
Lempa
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag hittar inte info om det på 2.8:an, men kolla runt och se om du hittar en extern kylare som enbart är till lådan :)

Ja, det ska nog räcka tror jag.

Bild
Användarens profilbild
Jim
Van

jag hittade en förklaring i servicemanualen där oljekylet till lådan sitter integrerat med AC kylet och som en enhet. stod dock inte mycket om själva oljekylet mer än att den skulle vara placerad bakom AC kylaren men framför vanliga kylaren, alltså mittemellan... som ett paket..?
Har inte kollat fysiskt men det låter som att ett kylarbyte kan bli dyyyrt om alla 3 sitter ihop fast med separata kretsar.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Njae dom sitter inte ihop med kretsarna till vanliga kylet, men det står inget i manualen om en extern kylare enbart för lådan, tror att dom från fabriken la till det som option och installationen var nästan precis samma som om man gör det själv :)

Bild
Skriv svar