Chrysler Vision-tråden
Re: Chrysler Vision-tråden
Om spolarmotorn har frusit hörs inte mycket. Då finns det inget som rör sig
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Slog i 1 liter koncentrerad spolarvätska, körde sedan bil i ca 40 min.Arvid78 skrev:Om spolarmotorn har frusit hörs inte mycket. Då finns det inget som rör sig
Chrysler Voyager V6 2004
När jag kom hem så släppte det och nu fungerar den som vanligt igen
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Btw, avbländningsfunktionen i backspegeln inne i bilen, hur funkar den? Är den på eller av, om knappen undertill lyser grönt?
Hur känslig är den? Tycker nämligen inte att det blir någon skillnad oavsett knappens läge, när jag har bilar bakom?
Hur känslig är den? Tycker nämligen inte att det blir någon skillnad oavsett knappens läge, när jag har bilar bakom?
Den är nog på när knappen lyser. Så har det varit på bilar jag kört innan. Jag märkte heller ingen skillnad först, men några bäcksvarta nätter såg jag skillnaden
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Jag märker stor skillnad i min Dodge Grand Caravan, det är aldrig så att jag blir det minsta bländad 
Btw, om spolarmotorn hade varit trasig så kan man enkelt och billigt köpa en universal på Biltema och koppa dit, kontakten eller fästena kommer ju inte passa så man får modifiera lite.
Btw, om spolarmotorn hade varit trasig så kan man enkelt och billigt köpa en universal på Biltema och koppa dit, kontakten eller fästena kommer ju inte passa så man får modifiera lite.
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Spolarmotorn funkar igen.
Men idag hände nåt skumt. Skulle köra in till Malmö, hann väl köra ca 1.5 mil, sen märkte jag att "Brake (!)" lampan lös. Så jag tryckte på bromsen för att känna om det fanns bromskraft, vilket det fanns.
Och när jag tryckt på bromsen så släcktes lampan och tändes ej mer.
Vad kan detta ha berott på? handbroms eller bromsar som kärvat pga -8° utomhus eller?
Men idag hände nåt skumt. Skulle köra in till Malmö, hann väl köra ca 1.5 mil, sen märkte jag att "Brake (!)" lampan lös. Så jag tryckte på bromsen för att känna om det fanns bromskraft, vilket det fanns.
Och när jag tryckt på bromsen så släcktes lampan och tändes ej mer.
Vad kan detta ha berott på? handbroms eller bromsar som kärvat pga -8° utomhus eller?
Kanske givaren till bromsvätskebehållaren, eller dåligt med bromsvätska för den delen? Hade det varit handbromsen så skulle den nog inte slocknat i samband med att du tryckte på bromsen 
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ok. Får kika på det?Avenger skrev:Kanske givaren till bromsvätskebehållaren, eller dåligt med bromsvätska för den delen? Hade det varit handbromsen så skulle den nog inte slocknat i samband med att du tryckte på bromsen
Ja, kolla bromsvätskenivån först, om den är okej så var det kanske bara ett glapp till givaren i behållaren, går nog bra att vänta och se om det uppstår igen isf, kanske bara var en engångshändelse.
Hjullager "hjälp"
Hjälp!
Har nu letat efter vänster fram hjullager till min Chrysler vision-96, 3,5l i 2 månader.
Enligt alla företag, bildelsbasen o dylikt så ska det hjullagret passa som jag har köpt men det gör den inte! Se bilden på den som vi har plockat bort! Någon som vet var jag kan få tag i ett likadant som den som har suttit på bilen?
Den vänstra på bilden är den nya som "ska" passa enligt företagen och den högra är den som har suttit på bilen.
Mvh Päivi
Har nu letat efter vänster fram hjullager till min Chrysler vision-96, 3,5l i 2 månader.
Enligt alla företag, bildelsbasen o dylikt så ska det hjullagret passa som jag har köpt men det gör den inte! Se bilden på den som vi har plockat bort! Någon som vet var jag kan få tag i ett likadant som den som har suttit på bilen?
Den vänstra på bilden är den nya som "ska" passa enligt företagen och den högra är den som har suttit på bilen.
Mvh Päivi
Verkar vara något konstigt att dom tog bort de modellerna med ABS-ringen, så man måste även byta drivknuten
? Men hur fungerar då ABS:en, enbart där bak? Måste detta programmeras undrar man då.
Det såg skumt ut. Finns valet med eller utan ABS på lagret? Är dimensionerna lika annars?
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Fick info om att Chrysler uppdaterade lagret till utan ABS-ring, och att man då behöver en annan drivknut så det passar, men hur man gör med ABS:en vet jag ej, kanske sitter något fäster i naven? 
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Flänsringarna på downpipe'arna har rostat sönder, så att rören läcker i skarvarna:

Fick ett tips om att det fanns delbara såna flänsringar att köpa på biltema? Att Volvo 850 hade såna?
Vilken tum-storlek är det på downpipe-rören?
Vilken avgasfläns ska man ha?

Fick ett tips om att det fanns delbara såna flänsringar att köpa på biltema? Att Volvo 850 hade såna?
Vilken tum-storlek är det på downpipe-rören?
Vilken avgasfläns ska man ha?
Det bästa är nog om du tar ett skjutmått då det inte står någon storlek angiven i manualerna
Sedan borde det inte finnas så många alternativ om man handlar universal, tror jag inte iaf
Men det är ju ett tråkigt jobb att få dit en ny