Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Transportera TS

GM's mest populära bilmärke
NickW
SUV

Transportera TS

Halloj! Behöver nu transportera min TS som inte går att köra med. Någon som har några bra ider som inte kostar för mycket ?

Automatare med för att göra allting lättare
~W
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Transportera TS

Hur långt behöver du transportera den? För att flytta den med släp så behöver du ett släp med ca 1,9 ton lastvikt vilket brukar ge 2,5 ton totalvikt och dito dragbil, plus BE-kort förstås. Ett annat alternativ är dolly, det räknas då som efterfordon och du får köra med B-kort i max 30 km/h och din dragbils bruttovikt måste vara lika med eller högre än vad fordonet du drar + dolly's bruttovikt.
NickW
SUV

sverker skrev:Hur långt behöver du transportera den? För att flytta den med släp så behöver du ett släp med ca 1,9 ton lastvikt vilket brukar ge 2,5 ton totalvikt och dito dragbil, plus BE-kort förstås. Ett annat alternativ är dolly, det räknas då som efterfordon och du får köra med B-kort i max 30 km/h och din dragbils bruttovikt måste vara lika med eller högre än vad fordonet du drar + dolly's bruttovikt.
Det är 47km plus minus fem km. Vikten blir nog inga problem. Men 47km i 30km/h T_T :cry: :cry:
~W
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Gör iordning på kvällen, åk tidigt. Ladda bilen med bra musik, termos med kaffe och lite lyxiga mackor så blir färden mycket roligare. Finns det dåligt med möjligheter att stanna så ta med en rulle skithuspapper.
En termos kaffe kan rulla igång en mage:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

Kaffe är bra !
Du har en effektiv körtid på ca 1,30 - 2 Tim så otroligt lång tid är det inte men betänk att du inte får köra på motorväg med Dolly .
Skalman

Transport -01 grön
Transport -01 blå reservdels bil
NickW
SUV

Skalman skrev:Kaffe är bra !
Du har en effektiv körtid på ca 1,30 - 2 Tim så otroligt lång tid är det inte men betänk att du inte får köra på motorväg med Dolly .
Great.....
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bogserade en Astro 40 km i 40-50 km/h, men då brydde vi oss inte om ev. fel som kunde uppstå, dock fungerade den kanon därefter =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV

Avenger skrev:Bogserade en Astro 40 km i 40-50 km/h, men då brydde vi oss inte om ev. fel som kunde uppstå, dock fungerade den kanon därefter =)
Jag bryr mig dock om ev .fel. Funderar på att bygga nått kylsystem med koppar runt motorn och se hur långt man kommer innan den blir för varm . Borde funka tycker jag.
~W
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Du kan ju prova att koppla kylfläktarna så att de kör på full hastighet hela tiden och även köra kupefläkten på full fart med full värme + ha med kylarvätska att fylla på med vid behov.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det blir väl också en stor risk, fast för motorn? :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Är det kylen som är dålig?

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Så länge den inte överhettar så är det inget problem, men om man måste stanna hela tiden och fylla på vatten och låta den svalna kan det bli bättre medelhastighet om man drar den på dolly i 30 km/h..
NickW
SUV

Topplock som ska bytas =)
~W
Skriv svar