Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Re: Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Sedan vi köpte vår Town & Country så har det nästan aldrig krävts släpvagn mera, tidigare fick man åka och hyra hela tiden men det är det slut med =)
Annons
Re: Sv: Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Samma här. Har hyrt vagn när bilen varit för låg.
Är ju bara att lasta annars:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Är ju bara att lasta annars:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
För mig är Trans Sporten för liten, jag var tvungen att köpa största takboxen jag kunde få tag på när vi skulle på semester... Jag monterade dragkrok förra sommaren, och nu är den också regbesiktigad, men har inte orkat koppla elen ännu så den har fått vara fäste för cykelhållare.
Alla bilar tycks bli riktigt små under semestern, även om vi åkt 5 pers så blir det alltid trångt med all packning, en takbox vore absolut inte fel. De enda bilar som tycks klara en semester för 5 pers eller mer (+ packning) är väl full size van och tidigare nämnda Suburban, Excursion, överflödigt med utrymme
..fast husbil är ju annars det enda rätta 
Om vi skulle åka inom landet på semester skulle inte voyagern räcka till alls. Barnvagnen tar 2/3 av bagaget och bara så mycket kan man stuva in i gången i bilen. Hade fått bli en kort resa:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Blev ingen koll på suburban.
Vart tvungen art åka förbi.
Skulle inte köpa men hade varit roligt att kika och köra. Får bli en annan gång.
Chrysler Voyager V6 2004
Vart tvungen art åka förbi.
Skulle inte köpa men hade varit roligt att kika och köra. Får bli en annan gång.
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Det var synd, men det kommer andra tillfällen 
Det gör det absolut
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Om du kan så provkör både 1500 och 2500, jag gillar den senare magnituder bättre för det är rejälare grejer men kan vara lite stötig då fjädringen är hårdare så är man van vid personbil kanske man gillar 1500 bättre.
Var dåligt med 2500 på blocket. Men får jag möjlighet vill jag testa båda
Har en golf med nästan ingen fjädring:-) så hård fjädring går bra:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Har en golf med nästan ingen fjädring:-) så hård fjädring går bra:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Hej hej,
jag kör en Suburban 2500 från 1989 (f.d. brandbil) sedan okt 2013, 5.7 l small block bensinare. 984 Skr (per år) i skatt, C-reggad. Som det nämndes förut så får ungarna klättra lite för att komma in i bilen
Kul körupplevelse, mer lastbil än personbil. Man får väl inte vara så säkerhetsmedveten, bilens grundkonstruktion är ju från sen 60-talet. Rattstången ser rätt så massivt ut, någon frontalkrock med något tungt vill jag inte ens tänka på. Därför funderade jag också över någon Excursion istället, har tittat på en, det kändes som att kom ytterliggare upp ett snäpp i storleksklassen. Och då får man i alla fall krockkuddar och sånt. C-reggade Diesel-Excursion kostar runt 2500 Skr i skatt. V10-bensinare är mest B-reggade (fast de har runt 4t maxvikt), de kostar runt 5500 Skr i skatt. Fördelen med b-reggad är att man slipper lastgallret bakom första passagerare-raden.
jag kör en Suburban 2500 från 1989 (f.d. brandbil) sedan okt 2013, 5.7 l small block bensinare. 984 Skr (per år) i skatt, C-reggad. Som det nämndes förut så får ungarna klättra lite för att komma in i bilen
Glömde att nämna (blad)fjädringen, den är verkligen ganska så rejält, man vet alltid hur vägen ser ut
Senare Suburban har ju skruv/luftfjädrar men de tycker jag är för personbilsaktigt i mitt smak.
Det är något riktigt sexigt med stora bilar. Men Chevrolet har av någon anledning en speciell plats i mitt hjärta.
Jag personligen tycker att om du kör på Den stora Ford med v10 att du har den på b kortet så du slipper lastgaller. Samt att du får köra snabbt.
Jag personligen tycker att om du kör på Den stora Ford med v10 att du har den på b kortet så du slipper lastgaller. Samt att du får köra snabbt.
~W
Det är precis anledningarna varför jag skulle föredra V10:an framför dieseln.NickW skrev: Jag personligen tycker att om du kör på Den stora Ford med v10 att du har den på b kortet så du slipper lastgaller.
Inte så viktigt för min del, det är inga bilar att köra fort med enligt mitt tycke. KanskeNickW skrev: Samt att du får köra snabbt.
annolunda med Excursion, men med min Suburban vill jag inte köra fortare än 80-90 på landsvägn och 90-100 på motorväg. Och då är man ju fortfortforande nästan lagligt även c-reggad.
Antagligen skulle det räcka med 5.4 liter V8:an i Excursion för min del, då får man det trevliga V8-ljudet på köpet. Men en sån har jag aldrig sett någonstans till försäljning i Sverige.
Fördelen med b-reggad skulle också vara att frugan får köra bilen själv, nu får hon bara övningsköra...