Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

El skjutdörr på ts 01

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

El skjutdörr på ts 01

Hej söker på forumet efter info ang denna dörr men hittar inget !

Har fått ett eländigt problem min skjutdörr funkar inte utan förra ägaren påstod att den va urkopplad så bara å börja där , rev panelen på insidan å konstaterade att styrboxen va borta så den ersattes med en bättre beg från reservdels bilen men icke sa Nicke ingen förändring ,
Så då byttes även hela motor å utväxlingar ut fortfarande samma problem det klickar i relät i boxen när man trycker på knapparna men sen händer inget alls ?

Vad göra ?
Läste om en orange kabel på pass sidan framdörr som ev kunde va erjad i skarv hittar ingen skarv !

Hjälp snälla
Skalman

Transport -01 grön
Transport -01 blå reservdels bil
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: El skjutdörr på ts 01

Jag har inte pillat med det, jag har också läst om skarvar under plasten vid passagerardörren. Det ska finnas en självtestprocedur, ska försöka hitta den när jag är vid datorn.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Användarens profilbild
Vagabonden
Minivan

Har precis motsatt problem.
Har aldrig gillat dörrautomatiken och vill ta bort den.
Går det?

Kolla på denna länk.
http://www.justanswer.com/chevy/3el2b-c ... rking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Goran44
Minivan

Hej!
Har haft problem med min dörr som inte ville och hittade då en länk som rekommenderade återställning.
Stäng av tändningen och dra därefter ur säkring 29 och 4 i motorrummet under minst 15 sek.
Testa, lycka till
Goran44
Cheva Trans Sport AWD -04
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

Vagabonden skrev:Har precis motsatt problem.
Har aldrig gillat dörrautomatiken och vill ta bort den.
Går det?

Kolla på denna länk.
http://www.justanswer.com/chevy/3el2b-c ... rking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ska kunna gå jätte bra vad jag kan se när jag rivit isär min de viktiga vad jag ser är att sätta i gummi tätning i hålet som blir efter Vajern som stänger å öppnar kan försöka ta lite bilder hur det ser ut i morgon
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

Goran44 skrev:Hej!
Har haft problem med min dörr som inte ville och hittade då en länk som rekommenderade återställning.
Stäng av tändningen och dra därefter ur säkring 29 och 4 i motorrummet under minst 15 sek.
Testa, lycka till

Ska kolla det i morgon tackar
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

sverker skrev:Jag har inte pillat med det, jag har också läst om skarvar under plasten vid passagerardörren. Det ska finnas en självtestprocedur, ska försöka hitta den när jag är vid datorn.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Har plockat isär min mekanism nu å de verkar som motorn ev kan vara trasig så plockade från reservdels förrådet :) men den vajern har plasten släppt från å den går tungt riktigt tungt så ska försöka pilla i sär dessa i morgon å ev försöka pyssla ihop en som kan fungera
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

En sak till angående den orangea kabeln vid pass dörren !
DET FINNS FLERA ORANGA KABLAR så bara för den som känner sig manad bara börja klippa
Bara som en varning
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Här finns beskrivning hur man får modulen för skjutdörren att göra en självtest:
http://www.automotiveforums.com/vbullet ... p?t=886744" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

Felet visade sig vara relativt enkelt åtgärdat de va motorn till automat öppningen av låsen som inte gick tillbaka av sig själv !

Så lite pyssel å massa huvudbry å funderande så hittades motorn som sitter mitt på skjutdörren under fönstret,
Sen byttes den å nu fungerar det perfekt !
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Skalman skrev:Felet visade sig vara relativt enkelt åtgärdat de va motorn till automat öppningen av låsen som inte gick tillbaka av sig själv !

Så lite pyssel å massa huvudbry å funderande så hittades motorn som sitter mitt på skjutdörren under fönstret,
Härligt!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Skalman
Minivan

Avenger skrev:
Skalman skrev:Felet visade sig vara relativt enkelt åtgärdat de va motorn till automat öppningen av låsen som inte gick tillbaka av sig själv !

Härligt!
Jo de va det men man funderar ju massa när dörren inte låser i stängt läge utan bara går upp igen !
Skalman

Transport -01 grön
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Tog du några bilder? Båda mina TS har ibland problemet att elskjutdörrarna går upp igen när man stänger dem men fungerar alltid på andra försöket.
Skriv svar