Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Jetcarrier vs Shopusa

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Goding
Van

Jetcarrier vs Shopusa

Nu börjar det bli dags för beställning!

Har beräknat pris på Shopusa samt Jetcarriers hemsida.

Shopusa vill ha 8482kr för frakt tull mm..
Jetcarrier vill ha 1688kr för samma. "Du betalar ENDAST för frakten, allt annat är inkluderat" - Deras hemsida.

Kan detta verkligen stämma, missar jag något?
Kommer jag att behöva betala tull och moms separat om jag använder Jetcarrier?
Om man lägger på moms (25%) så landar Jetcarrier på 5352kr - fortfarande ganska mycket billigare.
Tull?

Confused :?

Erfarenheter, jetcarrier vs shopusa? Vilket pris tror ni det landar på om jag väljer jetcarrier?
Rent spontant så känns shopusa säkrare, jetcarrier har inte ens hela hemsidan översatt till svenska bara vissa delar..
Dodge Charger 5.7 -06
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Jetcarrier vs Shopusa

Hmm, jag tror att ShopUSA visar totala priset med varorna du handlat? :) Och Jetcarrier visar enbart "avgifter och frakt"? :)

Har du priser på allting inkl. frakt inom USA? Lägg gärna in dem här i tråden, det var mysko att det ska skilja så mycket annars :(

Jag har enbart erfarenhet av ShopUSA och de fungerar utmärkt, alltid snabb support också, de ska/har satsat mer på svenska marknaden har jag hört.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Avenger skrev:Hmm, jag tror att ShopUSA visar totala priset med varorna du handlat? :) Och Jetcarrier visar enbart "avgifter och frakt"? :)

Har du priser på allting inkl. frakt inom USA? Lägg gärna in dem här i tråden, det var mysko att det ska skilja så mycket annars :(

Jag har enbart erfarenhet av ShopUSA och de fungerar utmärkt, alltid snabb support också, de ska/har satsat mer på svenska marknaden har jag hört.
Nä de visar frakt+tull+moms
Pris på varorna är ca 14600kr + 8482 = strax över 23000 total med shopusa.
[bilder]http://i62.tinypic.com/15rbmtt.png[/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hade faktiskt inte kollat på Jetcarrier innan men det är väl bara frakten dom står för? Ingen tull eller moms inkluderas, så det känns smidigare med ShopUSA som ordnar detta åt dig =)

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Avenger skrev:Hade faktiskt inte kollat på Jetcarrier innan men det är väl bara frakten dom står för? Ingen tull eller moms inkluderas, så det känns smidigare med ShopUSA som ordnar detta åt dig =)
Visst är det smidigare med Shopusa, men kan man tjäna några tusenlappar så kör jag såklart med Jetcarrier. Får prata med dem till veckan kanske!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Men ShopUSA inkluderar frakt, tull och moms, Jetcarrier inkluderar endast "allt som har med frakten att göra"? :) Så du kommer få fakturor på tull och moms eller något liknande betalsätt?

Blir väl egentligen ingenting billigare med det andra, eller jag kanske tänker fel men tar man inte totala priset i USA x tull och därefter allting x moms (1,25)? :oops: Sedan ska ju ShopUSA ha frakt också, så det blir ju ungefär vad deras kalkyl säger på ShopUSA.se?

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Hah huvudet snurrar. Tror det är 25%moms + 3.5-5% tull på bildelar
25% av 14635 (Pris USA) = 3658kr
4% av 14635 = 585
Tull&Moms = 4243kr

Tull&Moms + 1688 (Jetcarriers fraktavgift) = 5931kr

14635 + 5931 = 20566kr

14635 + 8482 = 23117

Om jag har tänkt rätt så tjänar jag ca 2500kr på att välja Jetcarrier.. eller?

:? :? :? :? :? :? :?
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Goding
Van

Tittade vad det skulle kosta om jag tog DHL direkt från USA..

2584x6.56 = 16951
16951 x 1.30 (räknar moms 5%) = 220366kr

DHL är billigare än Shopusa. :lol:
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det dumma är att det aldrig blir som man tänkt sig i slutändan, känner jag :( Priserna kan bli "hej vilda" ibland när dom bestämmer tull och moms, alltid någon fraktavgift inom Sverige etc., fast jag vet inte säkert då jag inte beställt många stora paket, samt att jag nog räknat fel och inte så exakt :)

Ja precis, DHL är ju mer en fraktfirma så serivcekostnaden försvinner :) Man får göra lite mer själv antar jag men det är inte så mycket när det gäller ett fåtal paket.

Frågan är vad det kostar om du beställer de två mindre delarna via ebay.com och sedan avgassystemet med DHL, då får du faktura från DHL och de andra två levereras med Posten och då betalar du tull och moms när du hämtar ut.. kanske också blir billigt?

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Kan titta på det imorgon!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kommer ihåg att sandman här på forumet beställde ett avgassystem till sin Charger SRT 2012, där slapp han undan extra avgifter tror jag, när dom skickade med DHL, mysko.

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Finns en väldigt liten risk att man slipper tull och moms, förmodligen om de har mycket att göra har jag läst.
Ska prata med Shopusa på måndag, känns som att det blir DHL om de inte kan sänka priset, bara för enkelhetens skull.
Känns krångligt med jetcarrier, fast det förmodligen inte är det.
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

jag vet ej hur det gick till i föregående fall, kanske var något som inkluderades eller kom i efterhand :)

Men hur har du räknat med DHL, frakt direkt ifrån butiken (går det att välja DHL)? :)

Tror också att DHL blir billigast då de andra delarna inte väger något så de blir på ett sätt inkluderade, än om man köper dem separat :)

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van

Japp har gått enda till kassan i butiken, kan då välja fraktsätt DHL så då kommer det till dörren eller närmast postkontor antar jag!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Gött! :) Inte många butiker som kan erbjuda det vill jag minnas, smidigt isf, blir nog bäst med DHL isf, så slipper man krångla med andra parter.

Bild
Skriv svar