Broms problem chrysler voyger 03
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Broms problem chrysler voyger 03
Hej
Har problem med bromsarna på min Chrysler v ,bromsarna ligger till vid färd.
har bytat klossar fram / bak, bromsvätska, bromsslangar, luftat systemet men dom ligger fortfarande till.
Någon som har tips eller ideer vad det kan vara för fel
Har problem med bromsarna på min Chrysler v ,bromsarna ligger till vid färd.
har bytat klossar fram / bak, bromsvätska, bromsslangar, luftat systemet men dom ligger fortfarande till.
Någon som har tips eller ideer vad det kan vara för fel
Annons
Re: Broms problem chrysler voyger 03
Kan vara bromsslangarna, de i gummi som går ut till oket.
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Dom har jag bytat också.
Hej!
Vet du vilka bromsar det är som ligger på? Kan du känna vilka fälgar som blir varma? Såg kolvarna/oken okej ut när du bytte det övriga, gick kolvarna tillbaka som dom skulle?
Vet du vilka bromsar det är som ligger på? Kan du känna vilka fälgar som blir varma? Såg kolvarna/oken okej ut när du bytte det övriga, gick kolvarna tillbaka som dom skulle?
Ok och kolvar var det inga problem att trycka in, har också byt glid delarna på oken. fäljarna fram blir mycket. varma som det nästan ryker.
Okej =(
En gång har jag haft problem med dåliga belägg och/eller skivor som orsakade liknande symtom.
Vart köpte du bromsdelarna? Något som skiljde sig ifrån det som var monterat där tidigare? Fick du modifiera något, t ex. beläggens clips eller liknande?
En gång har jag haft problem med dåliga belägg och/eller skivor som orsakade liknande symtom.
Vart köpte du bromsdelarna? Något som skiljde sig ifrån det som var monterat där tidigare? Fick du modifiera något, t ex. beläggens clips eller liknande?
Har haft samma problem med både -99, -02 och -04 års modeller. Fick ingen ordning på det förrän jag bytte oken.
Intressant Alex, var det främst oken fram det gäller?alex skrev:Har haft samma problem med både -99, -02 och -04 års modeller. Fick ingen ordning på det förrän jag bytte oken.
Var och köpte en vakum sug till att lufta bromsarna, ny bromsvätska och det värkade att fungera ,
så felet var nog luft i bromssystemet + dålig bromsvätska
stora provet sker på lördag 35 mil enkel resa..
så felet var nog luft i bromssystemet + dålig bromsvätska
Ursäkta mig Avenger. Det var bak jag menade. Läste väl lite fort så jag bommade fram
Skönt att det löste sig!
..får vi hoppas nu då =)
Det är bra med lite hjälpverktyg när man luftar
Det är bra med lite hjälpverktyg när man luftar