Hej.
Nu när jag skulle stänga av min Chevrolet Suburban 2007 så hör jag ett surrande ljud i bilen. Låter lite som antingen en fläkt eller elmotor någonstans runt vänster hjulhus. Det hörs klart och tydligt innifrån bilen men inte så bra ute.
Det fortsätter surra även när jag slagit av och låst/larmat bilen.
Något tips om vad detta kan röra sig om?
Tack på förhand.
Surrande ljud Chevrolet Suburban 2007
Surrande ljud Chevrolet Suburban 2007
Senast redigerad av Avenger den sön 02 mar 2014, 02:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Surrande ljud
Luftkompressor för automatisk nivåkontroll på fjädringen kanske? På Transsport sitter den bakom vänster bakhjul.
Re: Surrande ljud Chevrolet Suburban 2007
Det låter högst troligt att det kan vara den. Men varför i hela friden är den på då jag slagit av bilen?
Du har nog en läcka så att den inte håller trycket.
Har du möjlighet att mäta längden på lastutrymmet mellan 3'dje sätesraden och bakluckan åt mig? Funderar på att skaffa en subba av den generationen.
Har du möjlighet att mäta längden på lastutrymmet mellan 3'dje sätesraden och bakluckan åt mig? Funderar på att skaffa en subba av den generationen.
Hade också ett sånt ljud på en nyare Cheva van jag hade, där satt kupefläkt till bakre delen av bilen, plastkåpan hade gått sönder och fläkten gick emot karossen och fick jordning, resulterade i att fläkten gick konstant där bak, även med bilen låst. Kolla upp det, inte omöjligt att placering av fläkt är likt på fullsizebilarna.
Lycka till
Tyvärr har jag iPhone, skickat från en sån
Lycka till
Tyvärr har jag iPhone, skickat från en sån
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300