El-fel deluxe Trans sport AWD -04
El-fel deluxe Trans sport AWD -04
Hejsan ! Nybliven ägare till denna underbara långfärdsvagn ! Dock har jag lite elfel som jag undrar om någon har lite tips om. Mätarna (Temp. Tank och Varv) lever sitt eget liv allt som oftast. Helt oberoende av varandra ( ibland fungerar en och ibland två och ibland alla eller ingen) Det som händer är att de visar helt fel värden. Och det blir inte bättre av att starta om bilen. Även när man stänger av kan tempmätaren visa ett värde. Det som alltid fungerar är att lyfta pluspolen från batteriet. Då kan det fungera ett tag. Men man vet aldrig hur länge. Sen så har jag konstant belysning på Dimljusen bak. = inga lampor monterade. Trodde knappen var kass. Bytte hela den kasetten med reglaget till bakre fläkt och allt. Ingen skillnad. Provat lyfta säkringen. Ingen skillnad. Tänkte att reläet var kass. Döm om min förvåning när jag inser att det inte Sitter något relä eller stift där reläet ska sitta. Bakljusen har även olika lampsocklar (ena sidan har europeiska, P21/4, och den andra de platta i plast) ...... vad tror ni ? Vart ska man börja ?
Annons
Re: El-fel deluxe Trans sport AWD -04
Glömde skriva att lampan i instrumenteringen lyser att jag har dimljus bakre tänt.... och när jag stoppade dit lampor så lös de givetvis. Frågan är bara hur man slår av dem 
Mätarna styrs digitalt från PCM och det ska vara motorerna i dem som blir knas, har samma fel på en av mina men ännu inte hunnit göra något åt det ännu.
Så åtgärden är att byta hela kombinations instrumentet ?sverker skrev:Mätarna styrs digitalt från PCM och det ska vara motorerna i dem som blir knas, har samma fel på en av mina men ännu inte hunnit göra något åt det ännu.
Nej, man kan löda bort och byta motorerna. Finns kit med nya att köpa på ebay.
Byter man hela mätarhuset så tror jag att man måste flasha det för att stämma med bilens Chassinummer/VIN, iaf på andra Chevy av de årsmodellerna. Då behöver man alltså GM Tech-II verktyg.
Är det likadana motorer till alla mätarna eller skiljer det på dem??
Jag tror det är samma, vilket påminner mig om att jag ska beställa till min..