Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Försäkring Suburban -11

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
henbac
Minivan

Försäkring Suburban -11

Hej. Vilket försäkringsbolag rekommenderas till en Chev Suburban -11. Ska hämta min på tisdag och önskar råd.

tack på förhand
Annons
Användarens profilbild
swingminx
Minivan

Re: Försäkring Suburban -11

Det enda bra tipset är väl att ringa runt och kolla.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Är det inte bäst att gå genom ditt vanliga försäkringsbolag där du ev. har hem, villa osv.? :)

De brukar väl oftast beräkna kostnaden manuellt, så jag tycker att du bör fråga om du kan bidra med lite information eller dylikt om priset skulle sticka iväg något hemskt, man vet ju aldrig. T ex. fråga dem vad det baseras på etc., dvs. OM det inte skulle vara så acceptabelt, det kan ju rentav inte alls sticka i ögonen, jag har ofta hört om "bra" priser när det beräknas manuellt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
henbac
Minivan

Givetvis ska jag ringa runt och även prata med Mitt bolag. Det är ju helg nu och detta sker på måndag så jag tänkte att det kanske fanns nån som kollat tidigare generellt eller har en Suburban med vettig premie. Så jag ber om ursäkt för frågan...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag menade inte på så sätt, tänkte bara att om du har massvis med försäkringar samlade hos ett bolag så blir det nog billigast där. Men det är även bra att fråga runt efter offerter, kanske någon som är billig. Jag kan dock inte tänka mig att det ska bli något "dyrt" mer än en annan "familjebil".

Kanske även går att plocka fram uppgifter från hur dom klassar bilen i USA, så kan försäkringsbolaget du frågar i Sverige gå in och kika på de uppgifterna, för de är nog inte så vana vid dessa bilar om dom går sin egna väg.

Ha det gott.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Agentrullning
Minivan

När jag köpte GMC:n ringde jag runt och kollade, det slutade med att det blev If som jag har alla andra försäkringar hos. Betalar ca 5500:-/år för helförsäkring, ett par hundringar dyrare än för Subarun som den ersatte.
Buick Roadmaster Sedan '92
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det var ett bra pris, det är nog ofta runt de priserna om det nu inte gäller en sportbil på 500 Hk.

Bild
Användarens profilbild
henbac
Minivan

Jag har nu ringt alla bolag med mycket blandade resultat. LF ca 9500:-,Trygg-hans ca 11500:-,gjensidige ca 30000:-, if 11000:-,osv billigast blev Dina Försäkringar med ca 7500:-. En annan fråga ang dvd systemet som är gjort för annan region. Går det att ändra till svensk region eller regionsfri?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Oj, det var lite blandade offerter du fick där :shock: Synd att vissa var så dyra, trodde aldrig det skulle bli sådana priser.

Minns ifrån en tidigare tråd att man måste köra bilen till en Chevrolet verkstad och att det kostar cirka 10 tusen att ställa om enheten till Europa, eller om man då fick en "ny enhet":(

Jag hittade en Kina eftermarknadsenhet/navigation på ebay.com, som verkar vara plug-n-play och med en "OE" design, kan det vara något, den kostar under 3 tusen men det tillkommer tull och moms:

http://www.ebay.com/itm/Car-GPS-Navigat ... 25&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh

Bild
Skriv svar