Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cold air intake filter. Hemi. Dodge RAM 2012

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
regularcab2012
Station Wagon

Cold air intake filter. Hemi. Dodge RAM 2012

Hej! Funderar på cold air intake filter kit. Någon här som har detta och om det gör nån skillnad på motorns respons på detta. Inte ute efter insugsljud enbart. I så fall finns ju många fabrikat att välja mellan. Vad rekommenderas? Väljer helst Mopars egna grejer... Bilen i fråga är Dodge RAM 5,7 HEMI. 2012. Tacksam för svar. Jensa.
Senast redigerad av Avenger den tis 01 apr 2014, 18:49, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Cold air intake filter. Hemi. Dodge RAM 2012

Motors respons bör öka en del, särskilt på en bil som redan har 400 Hk original, då märks skillnaden mer än låt säga på en bil med 150 Hk :)

Hittade en grym recension om CAI, dock skriven för ett specifikt märke men jag kan inte tänka mig att det vore alltför olika mot K&N, Mopar, AEM osv. Här är länken till det amerikanska forumet:

http://www.ramforumz.com/showthread.php?t=116526" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag hade personligen vågat handla vilket som helst utav de kända märkena.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
regularcab2012
Station Wagon

Ska kolla detta. Tack för tips. Jo bilen går ju som fan men detta vore ju ett enkelt sätt att få lite mer ;) . Vidare känns det ju bättre om det står Mopar på grejerna när man lyfter upp huven.. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis, enkel installation och relativt billigt.

Ja det ger lite mer enhetlig känsla med allting i samma märke:)

Om det blir montering så får du gärna lägga upp lite bilder och en kort recension på allting sedan :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar