Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hastighets och varvräknare står på fullt Voyager 2006

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
pererik
Station Wagon

Hastighets och varvräknare står på fullt Voyager 2006

Fick ett märkligt problem på min Chrysler Voyager -06 för 1 vecka sedan. Hoppade in i bilen och vred om startnyckel men det bara klickade. Fick starthjälp och bilen startade direkt. Problemet är bara det att hastighetsmästaren och varvräknaren står på fullt, dvs. i toppen på båda mätarna. Verkar som överslag eller att det ligger ström på mätarna? Bensinmätaren och temperaturmätaren fungerar utan problem?

Undrar om någon haft liknande problem? Eller vet vad det kan vara?

Tacksam för hjälp!
Senast redigerad av Avenger den lör 05 apr 2014, 16:57, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Hastighets och varvräknare står på fullt Voyager 2006

Hej!

Kan du prova att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som du vrider tändningen till ON, sedan väntar du tills det står Check eller Test i displayen i mätarhuset, då ska den göra ett självtest där alla mätarna får röra på sig, så kanske dom återställs.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Ladda eller byt ut batteriet. Prova åtminstone med ett nytt.
Har sett detta flera ggr på flera Chryslers.
Användarens profilbild
Nissebrandman
Minivan

Går att återställa hos chrysler-verkstaden eller skruva loss mätarhuset och "skaka" tillbaka dom...sa en chrysler mek till mig...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag har också varit med om det och lyckades skaka mätarvisarna tillbaka, därför kan man även prova det jag skrev först, att göra ett självtest av mätarhuset :)

Bild
Användarens profilbild
pererik
Station Wagon

Avenger skrev:Hej!

Kan du prova att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som du vrider tändningen till ON, sedan väntar du tills det står Check eller Test i displayen i mätarhuset, då ska den göra ett självtest där alla mätarna får röra på sig, så kanske dom återställs.

Mvh
Stort tack Avenger. Det fungerade perfekt att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som jag vred om tändningsnyckeln. :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Blev samma fel på en bekants bil idag, efter starthjälp så fick mätarna "fnatt" och det gick att återställa genom en självdiagnos av mätarhuset:) Verkar nästan på vara ett vanligt fel efter starthjälp på generation 2001-2007.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Jag har fått använda starthjälp ett gäng gånger på chryslern och har faktiskt klarat mig från detta fenomen.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bara vi som har otur:)

Skönt iaf att mätarhuset har en funktion för självdiagnos, annars är det jobbigt att lossa mätarhuset och skaka rätt på mätaren:(

Bild
Skriv svar