Köpa bromsbelägg ebay
Köpa bromsbelägg ebay
Tjena! Tror att det är dags att köpa bromsbelägg, kommer kosta ca 800kr/Par om man inhandlar på mekonomen. Kommer gå på ca hälften via Ebay.
Är lite rookie när det gäller att handla via Ebay, ser dessa bra ut?
http://www.ebay.com/itm/XLBRAKE-Perform ... 3971?rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/XLBRAKE-Perform ... a1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut att vara front/rear.
Vad tror ni?
Är lite rookie när det gäller att handla via Ebay, ser dessa bra ut?
http://www.ebay.com/itm/XLBRAKE-Perform ... 3971?rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/XLBRAKE-Perform ... a1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut att vara front/rear.
Vad tror ni?
Dodge Charger 5.7 -06
Annons
Re: Köpa bromsbelägg ebay
Aldrig hört talas om det märket tyvärr. Vet att Hawk brake pads är populära bland de amerikanska LX-ägarna, själv är jag EBC-fan. Är det nåt man inte ska snåla på så är det däck och bromsar. 
Hittade inte så mycket information när man googlade, men jag tror det ska finnas lite mer kända märken till runt samma priser. De i länkarna kan dock vara mycket bra och av god kvalité, eller lika väl tvärtom. På deras hemsida skriver de iaf om hur bra grejerna är:)
Tittade lite snabbt:
Hawk brake pads, front+rear ca 1350kr med frakt
EBC Ultimax brake pads ca 1015kr med frakt
Hawk brake pads, front+rear ca 1350kr med frakt
EBC Ultimax brake pads ca 1015kr med frakt
Dodge Charger 5.7 -06
Då var det inte så stora skillnader för EBC:) Men stod det inget om att tull och moms dras direkt på de priserna, att du får betala mera? Eller hamnade varuvärdet på under den gräns som går för tull och moms kanske?
Kolla på rockauto.com de ha bra priser och skicka snabbt. Ha hittills bara bra erfarenheter med dem.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
//JanR
VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Raybestos köpte jag där och är nöjd! Fick de rekommenderade från andra.
//JanR
De märket har vi också köpt till Voyagers, fungerar bra.
- Mattsson77
- Minivan
Kolla med bromsmannen.se
Han levererar Centric som tydligen skall vara bra. Prisexempel är 1000:- frö både fram och bak
Han levererar Centric som tydligen skall vara bra. Prisexempel är 1000:- frö både fram och bak
Rockauto fanns det väldigt mycket billigt, tittade även på Bromsmannen och det skulle ju vara skönt att beställa inom sverige. Ska lämna in för inspektion på fredag så får vi se om det krävs inköp!
Dodge Charger 5.7 -06
- Mattsson77
- Minivan
Skickade en prisförfrågan på min bil , Charger SRT8, från bromsmannen.se och fick följande pris:
Priser originalstora skivo (försänktborrade och slitsader):
Endast fram: 2,900:- (2st vänster och höger sida)
Endast bak: 2,500:- (2st vänster och höger sida)
Fram + bak: 5,200:- (4st rabatterat pris)
Priser belägg:
Endast fram: 1,500:- (Vänster och höger sida)
Endast bak: 900:- (Vänster och höger sida)
Fram + bak: 2,200:- (rabatterat pris)
Priserna gäller normalt utan frakt. Billigast att frakta 2 eller 4 skivor med eller utan belägg inom Sverige är med http://www.bussgods.se" onclick="window.open(this.href);return false; De tar 295:- för detta och då ingår efterkrav om ni vill betala när ni hämtar paketet/n
Passar alla körstilar, även hård bankörning därav de har full garanti om skivorna skulle bli skeva eller spricka. Beläggen är damfria och skrikfria. Har inte jämfört vad det skulle kosta för en annan och beställa från Ebay eller rockauto men givetvis går det att få billigare. Liten hint och jämföra med
Priser originalstora skivo (försänktborrade och slitsader):
Endast fram: 2,900:- (2st vänster och höger sida)
Endast bak: 2,500:- (2st vänster och höger sida)
Fram + bak: 5,200:- (4st rabatterat pris)
Priser belägg:
Endast fram: 1,500:- (Vänster och höger sida)
Endast bak: 900:- (Vänster och höger sida)
Fram + bak: 2,200:- (rabatterat pris)
Priserna gäller normalt utan frakt. Billigast att frakta 2 eller 4 skivor med eller utan belägg inom Sverige är med http://www.bussgods.se" onclick="window.open(this.href);return false; De tar 295:- för detta och då ingår efterkrav om ni vill betala när ni hämtar paketet/n
Passar alla körstilar, även hård bankörning därav de har full garanti om skivorna skulle bli skeva eller spricka. Beläggen är damfria och skrikfria. Har inte jämfört vad det skulle kosta för en annan och beställa från Ebay eller rockauto men givetvis går det att få billigare. Liten hint och jämföra med
Jo de ha billiga grejor oxå, de sortera efter användning och kolla då Raybestos som passar dig bäst. Jag tror jag köpte under rubrik pendlarbil och är nöjd.
//JanR
Vet inte, men fortfarande känns det sådär att beställa från någon som kallar sig "Bromsmannen". Men det är bara jag det. 
- Mattsson77
- Minivan
Håller med faktiskt 
Det blir nog så att jag kollar nog runt på ebay när det blir aktuellt eller där Goding och norrbo hade rekommenderat.
Det blir nog så att jag kollar nog runt på ebay när det blir aktuellt eller där Goding och norrbo hade rekommenderat.
Någon som vet vad det är för skillnad på Police Package?
Dodge Charger 5.7 -06