Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Generella tips för Chrysler Voyager 1997?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan

Generella tips för Chrysler Voyager 1997?

Chrysler Voyager 1997, Manuell, 4 cylindrar, bensin

Alla tips för att hålla igång denna bil och vad man ska tänka på, eller vad som helst är välkommet. :)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Generella tips för Chrysler Voyager 1997?

Byta oljan i växellådan "ganska" ofta, jag vet att det är en manuell men dessa har en liten tendens att börja rassla och skramla när det är kallt ute, frekventare oljebyten är att rekommendera då det nog aldrig ens är gjort på den bilen, inte många som gör service på en manuell låda :) Har varit med om rasslet på 3 st Chrysler med manuella lådor, dock inte helt samma som Voyagern men det är snarliga designer.

Skydda trösklarna från rost, spraya silikonskydd eller någon transparent film, eller rentav något annat enkelt spray/underredsmassa :) De börjar rosta längst bak först.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan

Avenger skrev:Byta oljan i växellådan "ganska" ofta, jag vet att det är en manuell men dessa har en liten tendens att börja rassla och skramla när det är kallt ute, frekventare oljebyten är att rekommendera då det nog aldrig ens är gjort på den bilen, inte många som gör service på en manuell låda :) Har varit med om rasslet på 3 st Chrysler med manuella lådor, dock inte helt samma som Voyagern men det är snarliga designer.

Skydda trösklarna från rost, spraya silikonskydd eller någon transparent film, eller rentav något annat enkelt spray/underredsmassa :) De börjar rosta längst bak först.
....om denna olja är ok för min manuella låda: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... 42a71734sv" onclick="window.open(this.href);return false;

...vad det är för gäng storlek på pluggar för både växellåda och motor? Jag hade tänkt att köpa denna plugg om det funkar: http://www.hova.com/oljeplugg-magnetisk ... -honda-gm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan

ark_killenn skrev:Chrysler Voyager 1997, Manuell, 4 cylindrar, bensin

Alla tips för att hålla igång denna bil och vad man ska tänka på, eller vad som helst är välkommet. :)
M14 x 1.5 mm
Skriv svar