Typ av olja/mängd till CGV -05
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Typ av olja/mängd till CGV -05
Hallåj. Någon som har i huvudet vilken typ av olja det skall vara till en CGV 2005:a och hur mycket?
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Re: Typ av olja/mängd till CGV -05
5W-20 viskositet (helsyntet hade jag kört på) och 4,7 liter inklusive oljefiltret, men så mycket får man ändå aldrig ur motorn men man bör ändå köpa 5 liter.
Motor: 3.3 V6
Mvh
Motor: 3.3 V6
Mvh
5-20 kan va svår att få tag på beroende på var man finns men 5w-30 funkar lika bra:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Aa den är lite knepig att hitta med den viskositeten.
Vet ni vad killar... Eftersom ni inte är tankeläsare måste jag fylla i att det är växellådan jag menade
(Jäkla ljushuvud man är ibland alltså...)
(Jäkla ljushuvud man är ibland alltså...)
Då är det atf +4 du ska ha. Går åt ca 4 liter. Mät upp det du tappat ut så du får i lika mycket.
Biltema har en som funkar, atf U tror jag den heter.
Chrysler Voyager V6 2004
Biltema har en som funkar, atf U tror jag den heter.
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Som Arvid säger, det måste vara en olja som är certifierad ATF+4, mängden om man ska vara "precis" är 3.8 liter vid en vanlig service, så 4 liter bör man köpa 
Det är en bra film
Tack för tipset / länken.
Trevlig helg.
Trevlig helg.