Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Byta styrväxel på AWD. Hur lossa vinkelväxeln?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Mr.O
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 10 feb 2014, 02:15

Byta styrväxel på AWD. Hur lossa vinkelväxeln?

Dags att byta styrväxel på AWD. Det är ju lite att skruva, men det finns fina beskrivningar i manualen och på div US-forum. Även en bra Youtube beskrivning. Men ingenstans hittar jag hur man gör på en AWD. I min (mopar)manual saknas AWD helt! Problemet är att vinkelväxelns koppling till kardan/mellanaxel ligger under styrväxeln och hindrar när man skall släppa ner styrväxeln.

Någon som har gjort detta och kan förklara hur man skall göra?

Annars: Hur lossar man vinkelväxeln?