Bromsklossar Grand Voyager 2004
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Bromsklossar Grand Voyager 2004
Fick hem klossar. Passningen till att föra in klämmorna i oket passar inte annars funkar dom perfekt i storlek för att passa i glidbanan. Sen är de lika breda som skivan fast de gamla är smalare.
Så hur tusan ska de se ut egentligen :-S
Chrysler Voyager V6 2004
Så hur tusan ska de se ut egentligen :-S
Chrysler Voyager V6 2004
Senast redigerad av Avenger den tor 08 maj 2014, 16:04, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
- Anders Ason
- Pickup Truck
Re: Bromsklossar
Hmm.. det beror på vem man frågar?
* Mekonomen tre olika. (måste köra 2020 års prislista!)
* Återförs. två olika.
* Biltema två olika.
* American Racing, en enda typ. Bästa köp enl. min mening. Passade direkt.
Det finns två olika diametrar på skivorna på den bilen. Mont. sats behövs i regel inte om inte gummidetaljerna på "glidet" är trasiga.
Verkar som om du behöver putsa kanterna på skivorna? Använde vinkelslip med sk färgborttagningsskiva för att inte få för stora repor. Det fick jag göra och även knacka bort rost med en slagghacka trots ganska nya skivor.
* Återförs. två olika.
* Biltema två olika.
Det finns två olika diametrar på skivorna på den bilen. Mont. sats behövs i regel inte om inte gummidetaljerna på "glidet" är trasiga.
Verkar som om du behöver putsa kanterna på skivorna? Använde vinkelslip med sk färgborttagningsskiva för att inte få för stora repor. Det fick jag göra och även knacka bort rost med en slagghacka trots ganska nya skivor.
Re: Bromsklossar
När jag köpte klossar fick jag frågan om jag hade 15" eller 16" hjul. Skillnaden låg tydligen däri.
Chrysler Grand Voyager -05
Re: Sv: Bromsklossar
Jo kanterna på skivorna sticker ut.Anders Ason skrev:Hmm.. det beror på vem man frågar?
* Återförs. två olika.
* Biltema två olika.
Blev väldigt förvånad.
Hur de andra passade perfekt förutom passningen i kolven. Annars verkade de ju jättebra med klossar som biter över hela skivan
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Re: Sv: Bromsklossar
Fanns inget sånt när jag beställde:-(.hj79 skrev:När jag köpte klossar fick jag frågan om jag hade 15" eller 16" hjul. Skillnaden låg tydligen däri.
Bara årsmodell motor etc
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Re: Bromsklossar Grand Voyager 2004
när jag bytte på min så råkade jag ut för samma sak. 2 olika dim på själva "klämman" som trycks på, på själva bromskolven. Klossarna hade samma form och passade perfekt mellan glidskenorna och hade samma dimensioner i övrigt förutom att klossarna hade den stora klämman och jag den lilla klämman..
Min är iofs en -06 och Diesel
Min är iofs en -06 och Diesel
En gång när det inte passade optimalt så fick det bli lite modifiering av clipsen, men inte det bästa vad gäller säkerhetsmässigt. Dock inte samma bil.
Funderar på att modifiera dom. Dom sitter ju annars hur bra som helst och det är väl bättre merd klossar som biter över hela skivan. Är bara tills nya skivor och ok åker på runtom
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
byt bromskolv till den med stooooora hålet, borde finnas som reservdel. sen passar ju allt..
Ja det var inte dumt tänkt:-).
Finns det något negativt med anliggning på hela ytan?
Chrysler Voyager V6 2004
Finns det något negativt med anliggning på hela ytan?
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Det kanske blir "fel" med kylningen eller något, samt ev. skrikande bromsar. Lite spekulationer bara.