Nu när äntligen värmen är här så behöver man ju AC funktionen.
Den kyler dock för lite, så en påfyllning krävs.
Skall man byta några torkfilter, mm när man ändå skall fylla på mer?
Med vänlig hälsning,
Vad behöver bytas vid AC service på en TS?
- Vagabonden
- Minivan
Annons
- Diesel Nordlöf
- SUV
Re: Vad behöver bytas vid AC service på en TS?
Högst personligen hade jag bara fyllt på, har gjort det på säkert 7-8 bilar och det har inte varit något problem, däremot i de fall jag fått byta saker såsom läckande kondensor eller i annat fall ett rör så bytte jag även torkfilter.
Men inget problem menar jag att jag aldrig ägt en bil mer än 3 somrar i sträck och det har alltid funkat bra. Har vid 2 tillfällen fyllt upp med GDS-kitt, typ envirosafe.
Förövrigt måste jag ju fixa ACn på ena Trans Sporten, kompressorn går ju men den kommer ingen som helst kyla och inga varma eller kalla rör.
Alternativt så är det fel på lågtrycksvakten så kompressorn går hela tiden, finns tryck i systemet men det kan ju i teorin vara väldigt lågt så det blir ingen effekt när kompressorn går.
Men inget problem menar jag att jag aldrig ägt en bil mer än 3 somrar i sträck och det har alltid funkat bra. Har vid 2 tillfällen fyllt upp med GDS-kitt, typ envirosafe.
Förövrigt måste jag ju fixa ACn på ena Trans Sporten, kompressorn går ju men den kommer ingen som helst kyla och inga varma eller kalla rör.
Alternativt så är det fel på lågtrycksvakten så kompressorn går hela tiden, finns tryck i systemet men det kan ju i teorin vara väldigt lågt så det blir ingen effekt när kompressorn går.
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD