Kolla slangarna så det inte satt igen sig med nån skit.
Kan vara någon ventil i pumpen som hålls stängd (defekt pump).
När man sökte runt lite efter rep kit så verkar det inte finnas någonting mer än packningar till pumpen, tror inte det är vad du söker.
avalanche 02 strul med servo styrningen
Annons
- alex_avalanche
- Van
Re: avalanche 02 strul med servo styrningen
Har testat tagit av returen och hade den ner i en hink och starta till i en halv sec och det sprutade igenom systemet.. men börjar väll med byta pumpen va inte alls dyr!!
Det var bra priser på pumpen i Sverige.
- alex_avalanche
- Van
Mm får börja med att byta den och hoppas att det hoppar igång annars blir det till och byta styrsnäckan också
- alex_avalanche
- Van
Grejen är att jag vart med om det här förut men då bytte Jag både pumpen och styrsnäckan och när jag hade bytt det funkade det inte sen stog bilen någon dag sen så vipps så funkade det vet ju dock inte va som va paj den gången och det har funkat i typ två år
- Dunderklumpen
- SUV
Det kan sitta en magnetventil på pumpen som kan strula.
Sen om du har luft kvar i så hörs en "skorrande" ljud och för mig tog en 30 min med styrande å donande innan luften börja gå ur.
RallyJanne
Sen om du har luft kvar i så hörs en "skorrande" ljud och för mig tog en 30 min med styrande å donande innan luften börja gå ur.
RallyJanne
- tekniknissen1
- SUV
Tekniknisse som jag är så kan jag förklara lite om hydraul/vingpumpar. Anledningen att pumparna låter när dom är slitna är kavitation. Läckaget mellan vingkammarna ut med glidytan för vingarna och gavlarna gör att oljan tappar tryck och går över till gas bakom vingarna. Detta får vingarna att röra på sig och det låter som fan. Man kan även få det när oljan är varm och man belastar pumpen. 
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- alex_avalanche
- Van
Har testat att skicka på ström på magnetventilen och det blev ett lite annat ljud på pumpen men ingen skillnad på styrningen och nu går ratten lika tungt med motor på som av.. När man försöker vrida på ratten med motorn igång surrar det bara!!
- alex_avalanche
- Van
Finns det någon övertrycks ventil någonstans för när det höll på strula så varvade jag upp motorn som fan och styrde efter det blev det än värre