Har ett lite besvärligt problem med kylan i en av mina 2 Trans Sport av årsmodell 2002.
Har mätt trycket på lågtryckssidan och det ligger på ca 40 PSI eller ca 2,8 bar, vilket om jag jämför med mina andra 2 bilar (varav en annan också är en Trans Sport) bör vara ett väldigt normalt "vilotrycket" på lågtryckssidan. Slutsats = jag bör ha en bra mängd köldmedium i bilen.
Startar jag AC (knappen med snöflingan) då börjar kompressorn att jobba och den går konstant så att säga.
Dock får jag 0 kyleffekt i kupén och känner jag på röret från kompressorn till kondensorn så blir det inte varmt, och röret in till själva förångaren blir inte kallt.
Är kompressorns pumpdel väck tror ni? Jag kan inte tro nått annat tyvärr:-(
Trans Sport, AC kompressor, är den trasig tro?
- Diesel Nordlöf
- SUV
Trans Sport, AC kompressor, är den trasig tro?
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
XC70 D5 -04
Annons
- Diesel Nordlöf
- SUV
Re: Trans Sport, AC kompressor, är den trasig tro?
Kan tillägga att det inte blir någon skillnad på trycket när jag startar kompressorn, trycket ska ju sjunka på lågtryckssidan när kompressorn arbetar. Magnetkopplingen greppar i remhjulet på kompressorn när man trycker på snöflingan så jag kan inte tro annat än att pumpdelen är väck. Det väl måsta bli en ny kompressor från Rockauto. Kostar lika mycket med tull etc som många bildemonteringar tar för en begagnad
MVH Stefan
XC70 D5 -04
XC70 D5 -04
Skroten här tar ut ordentliga priser. Otroligt att något blir sålt
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- Diesel Nordlöf
- SUV
Jag tänkte att jag provar att göra en fyllning då det finns generösa firmor med bra priser.
1200kr fattigare men jag har en iskall bil, således var det inget fel på kompressorn utan det var rätt och slätt för lite köldmedium.
Blev verkligen kallt, 4 grader enligt kylgubben och det blev milt utryckt kallt i bilen.
1200kr fattigare men jag har en iskall bil, således var det inget fel på kompressorn utan det var rätt och slätt för lite köldmedium.
Blev verkligen kallt, 4 grader enligt kylgubben och det blev milt utryckt kallt i bilen.
MVH Stefan
XC70 D5 -04
XC70 D5 -04
Skitbra
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04