chevrolet lufta systemet Trans Sport 99
- andreasjakobsson
- Van
Re: chevrolet lufta systemet Trans Sport 99
Ok, så då är det topplockspackningen då?
Annons
Sannorlikt är det så
- andreasjakobsson
- Van
Den slangen tjocka som går in där termostaten lossade jag på för att kolla termostathuset, då vart det ett jävla tryck när jag tog bort den, men inget vatten, vart fan är vattnet
ligger o gömmer sig i motorn eller?
Gasen trycker undan det, jag tycker inte det finns mycket att tveka på i ditt fall
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
- andreasjakobsson
- Van
skitbilar =)
annan fråga, satt en universal cd växlare, som sänder genom radion 89,1
för att den ska få ström i en annan bil kan man direktkoppla den till batteriet (gul battery)
den röda står det ACC på vart ska den tändningen eller måste man koppla i den om man direktkopplar till batteriet?
vill inte förstöra orginalkabelhärvan till stereon
annan fråga, satt en universal cd växlare, som sänder genom radion 89,1
för att den ska få ström i en annan bil kan man direktkoppla den till batteriet (gul battery)
den röda står det ACC på vart ska den tändningen eller måste man koppla i den om man direktkopplar till batteriet?
vill inte förstöra orginalkabelhärvan till stereon
Tjena,
Jag tror att ACC sladden aktiverar enheten som en "remote", den behöver nog bägge sladdarna för att funka.
Jag tror att ACC sladden aktiverar enheten som en "remote", den behöver nog bägge sladdarna för att funka.
- andreasjakobsson
- Van
Ok men ska båda gul batteri och röd acc till pluspoolen?
Hej !
Den röda acc bör du koppla in på radioläget i tändningslåset.
Den gula är direktmatningen samt till för att hålla tex minnet för radiostationerna i en bilradio. Den röda funkar som Avenger skriver, som en remote. När du vrider till radioläget går apparaten igång.
Kopplar du denna direkt till plus på batteriet kommer apparaten att vara igång hela tiden och då dra ur batteriet.
Hoppas det hjälpte
Den röda acc bör du koppla in på radioläget i tändningslåset.
Den gula är direktmatningen samt till för att hålla tex minnet för radiostationerna i en bilradio. Den röda funkar som Avenger skriver, som en remote. När du vrider till radioläget går apparaten igång.
Kopplar du denna direkt till plus på batteriet kommer apparaten att vara igång hela tiden och då dra ur batteriet.
Hoppas det hjälpte

Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
- andreasjakobsson
- Van
Ok då lär jag klippa den röda och gula och sockerbita ihop dom så dom får ström
Hej,
Beroende på hur det ser ut i den andra bilen som enheten ska in i så kan man även ta ACC ström ifrån någonting annat om man vill, någon utrustning i bilen som går igång på det tändningsläget med nyckeln, kanske ett 12 volt uttag om det enbart går med tändningen i det läget. Så brukar man göra när man kopplar in slutsteg och annat.
Beroende på hur det ser ut i den andra bilen som enheten ska in i så kan man även ta ACC ström ifrån någonting annat om man vill, någon utrustning i bilen som går igång på det tändningsläget med nyckeln, kanske ett 12 volt uttag om det enbart går med tändningen i det läget. Så brukar man göra när man kopplar in slutsteg och annat.
- andreasjakobsson
- Van
Jag som tyckte det var så smidigt med Mercedes då batteriet sitter i baksätet under stolen 
- andreasjakobsson
- Van
Lättare att ta cigarettändare grejen?
Hej,
Vet inte hur det ser ut på bilen som den ska monteras i, det är i så fall om 12v/cigguttaget endast startas med tändningen i ACC läge så att den inte står igång hela tiden, det kan vara lite olika på olika bilar, samt på en del kan man justera detta i säkringsboxen där man flyttar en säkring för att bestämma om uttaget ska ge konstant ström eller enbart med tändningen i ett visst läge. Denna ACC/remote aktiverar enheten, man skulle i princip kunna montera sladden direkt till batteriet och sätta en knapp separat om man vill, men då blir det mer manuellt än om man kopplar ihop det till någon av bilens funktioner.
Vet inte hur det ser ut på bilen som den ska monteras i, det är i så fall om 12v/cigguttaget endast startas med tändningen i ACC läge så att den inte står igång hela tiden, det kan vara lite olika på olika bilar, samt på en del kan man justera detta i säkringsboxen där man flyttar en säkring för att bestämma om uttaget ska ge konstant ström eller enbart med tändningen i ett visst läge. Denna ACC/remote aktiverar enheten, man skulle i princip kunna montera sladden direkt till batteriet och sätta en knapp separat om man vill, men då blir det mer manuellt än om man kopplar ihop det till någon av bilens funktioner.
- andreasjakobsson
- Van
Spinner vidare med topplockspackningen
Var ut idag och tog bort termostaten, tog in den o koka skiten men inget hände
Satt tillbaks allt i chevan utan termostaten då började det cirkulera och blev hyfsat varmt i bilen, kan det vara nått
?
Var ut idag och tog bort termostaten, tog in den o koka skiten men inget hände
Satt tillbaks allt i chevan utan termostaten då började det cirkulera och blev hyfsat varmt i bilen, kan det vara nått
Ja, termostaten ska öppna sig vid ca 90 grader så det verkar som den var trasig då