Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fjäderbensbyte Town & Country 1998 / Voyager

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild

Fjäderbensbyte Town & Country 1998 / Voyager

Hej.
Jag har demonterat det trasiga benet på vänstersidan och verkar ha lyckats med att få drivaxeln eller troligare drivknuten uppe vid vxl. lådan att åka isär. Jag gissar att man måste bort med damasken och försöka pussla ihop innehållet men hur får jag bort damasken? Stålbandet som sitter på den större sidan av damasken verkar inte ha någon öppning eller skarv. Är det så att man måste såga/skära bort damasken och montera en ny?
Hoppas någon vet mer än mig om detta.

Bilen är T&C -98
Senast redigerad av Avenger den ons 18 jun 2014, 00:19, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken. Fel kategori.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Fjäderbensbyte Town & Country 1998 / Voyager

Hej,

Jag tror att det bästa är att ta bort axeln och lossa klämman och när allt är ditsatt igen så kan du använda stålband som finns att köpa som är avsedda för damasker och därefter återmontera hela axeln. Men om det finns utrymme att montera en ny klämma/stålband på plats på bilen så blir det säkert smidigare om man får ihop knuten också.

Hoppas det går bra.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar