Jag har en svensksåld Chrysler Voyager MY09 där halvljusautomatiken beteer sig konstigt.
När jag startar bilen/vrider på tändningen så ljusen startar, så lyser bara förarsidans halvljus, EJ passagerarsidans.
Vrider jag däremot ljusställaren till "PÅ" så lyser båda sidor. dvs ena halvljuset fungerar inte på halvljusautomatiken, annars fungerar det bra.
Jag har pratat med 2 chryslerverkstäder om fenomenet, ena firman sa att det förmodligen var styrenheten och den har jag bytt på ena sidan en gång så jag vet vad den kostar.. så inget jag vill "chansa" på..
Den andra firman sa att det förmodligen är en säkring till halvljusautomatiken som krånglar, detta för att det tydligen eftermonteras sådant innan försäljning i Sverige/EU?
Jag har kikat lite snabbt efter någon möjlig säkring, men inte hittat någon direkt som påvisar att den är till halvljusautomatiken..
Någon som har bättre koll på detta och kan ge mig mer konkreta tips och vad ni tror om felanalysen, är det risk för styrenheten, eller verkar det mer vara en säkring?
Tacksam för hjälp med detta
Mvh