Halloj!
Har fått ett sjungande ljud från bakaxeln på min ram1500 -04, 4x4...
Det hörs mellan 80-100 km/h, men bara på högsta växeln, under belastning...
Några idéer vad man kan börja med, byta axeloljan?
En broms bak har kärvat ihop och ligger på, kan det ha med saken att göra, det uppkom samtidigt...
Missljud bakaxel, ram 1500
Annons
Re: Missljud bakaxel, ram 1500
Verkstaden säger att axeln är fräsch o fin, men att det kan komma från diffklumpen.
Om det är så, byter man hela klumpen, och vad kan ett sånt kalas gå på?
Om det är så, byter man hela klumpen, och vad kan ett sånt kalas gå på?
Hej
Jag hade kollat efter en bättre beg. ifrån någon skrot, som inte har alltför många mil på sig.
Tråkigt att det uppkom fel på bakbromsen samtidigt, sådant kan göra det svårt att felsöka.
Jag hade kollat efter en bättre beg. ifrån någon skrot, som inte har alltför många mil på sig.
Tråkigt att det uppkom fel på bakbromsen samtidigt, sådant kan göra det svårt att felsöka.
Visade sig att Mårtenssons Bil/ pickupcenter syd hade sett att oket var dåligt när de bytte bromsskivor, men istället för att byta, eller säga nåt, så smorde de upp det för att öka livslängden med någon månad..
Det är INTE ett ställe jag rekommenderar, att fuska med bromssystemet är i mina ögon INTE okej...
Och jag är inte ensam om att ha drabbats av deras brist på servicemind, de försöker som oftast krångla, och slingra sig undan, vilket man inte förväntade sig av en märkesåterförsäljare, som även har Volvo i sortimentet...
Det är INTE ett ställe jag rekommenderar, att fuska med bromssystemet är i mina ögon INTE okej...
Och jag är inte ensam om att ha drabbats av deras brist på servicemind, de försöker som oftast krångla, och slingra sig undan, vilket man inte förväntade sig av en märkesåterförsäljare, som även har Volvo i sortimentet...
Hej,
Var det kolven då som var dålig? Hade det varit glidpinnar och rost på oket vid beläggen så hade jag också prova att plocka ner allting i delar och skrapa rent ifrån rost och smuts och smörja igen.
Var det kolven då som var dålig? Hade det varit glidpinnar och rost på oket vid beläggen så hade jag också prova att plocka ner allting i delar och skrapa rent ifrån rost och smuts och smörja igen.
har du kollat pionglagret eller vad det heter ..fick byta på min pickup
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld