GM Tech 2 eller bara Torque appen ? Trans Sport 2004
GM Tech 2 eller bara Torque appen ? Trans Sport 2004
För att kunna läsa av ABS felkoder ? Var in med bilen till GM verkstad och fick beskedet "kabelbrott på höger fram ABS" åtgärdade detta. Men undrar nu hurdan utrustning man behöver för att se detta själv i framtiden....
Senast redigerad av Avenger den tor 14 aug 2014, 21:07, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodell i rubriken.
Anledning: La till bilmodell i rubriken.
Annons
Re: GM Tech 2 eller bara Torque appen ?
Inlägget ovan gäller en Trans Sport AWD 2004. Glömde skriva det 
Re: GM Tech 2 eller bara Torque appen ? Trans Sport 2004
Jag la till bilmodellen i rubriken:)
Det går nog inte med den applikationen, tyvärr. Jag tror dock att det ska fungera med fler läsare än Tech 2 om en verkstad saknar detta, t ex. sådana som har bredare utbud som är avancerade.
Det går nog inte med den applikationen, tyvärr. Jag tror dock att det ska fungera med fler läsare än Tech 2 om en verkstad saknar detta, t ex. sådana som har bredare utbud som är avancerade.
Det är korrekt, Torque klarar inte av att läsa felkoder från ABS utan för det behöver man en Tech-II (eller annat mer avancerad 3-dje parts läsare men jag har inte provat med någonting annat än dessa två).
OK. Tack för era svar. Är det någon som har tips på vilken Tech II dator man vågar köpa som inte bara är skräp ? Har läst om att de maskiner på nätet för 299dollar och därikring är cloner som inte alltid uppfyller vad de lovar, t.om att de kan skada bilen.sverker skrev:Det är korrekt, Torque klarar inte av att läsa felkoder från ABS utan för det behöver man en Tech-II (eller annat mer avancerad 3-dje parts läsare men jag har inte provat med någonting annat än dessa två).
TA Maskin i Luleå tar ju bara 250:- (av mig iaf) för en dator undersökning, så det kanske inte ens är värt att köpa sig en egen....
Autel MaxiDiag Elite MD703 (Alla system) 2156:-
Den skriver de ju kunna läsa ABS felkoder. Men menar de då bara att den säger att det är fel på ABS inte VAD som är fel ?
Annars får man väll gå på denna.
GM Tech II Pro Kit (CANdi & 32Mb Card) 3,736.60kr
Kan detta vara en orginal eller clone ?
Detta hittade jag på http://www.orebrobildiagnos.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Den skriver de ju kunna läsa ABS felkoder. Men menar de då bara att den säger att det är fel på ABS inte VAD som är fel ?
Annars får man väll gå på denna.
GM Tech II Pro Kit (CANdi & 32Mb Card) 3,736.60kr
Kan detta vara en orginal eller clone ?
Detta hittade jag på http://www.orebrobildiagnos.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Svårt att säga om det är klon eller äkta. Jag köpte en Tech-II från Kina, själva instrumentet med kablar och kontakter är gediget, med bra kvalitetskänsla och den fungerar utmärkt så även om det skulle vara en klon så är jag nöjd men plastväskan som allt ligger i är mindre bra och har redan gått sönder en del, jag funderar på att skaffa någon annan.