Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler country & Town 2001 problem automatlåda

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Peksa
Station Wagon

Chrysler country & Town 2001 problem automatlåda

Jag har en Voyager 2001 Country & Town med 3,8 l motor och växellådan har sagt upp sig . Jag försökte titta under bilen ang. numret på lådan , men fick fram bara 956 AA . Nu är min fråga följande : Finns det bara 3 st. siffror och 2 bokstäver på märkningen ?

Tacksam för svar / Peksa
Senast redigerad av Avenger den ons 10 sep 2014, 13:36, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chrysler country & Town 2001 problem automatlåda

Hej,

Jag kommer inte på något nummer till lådan som är 956, men de två sista bokstäverna brukar avsluta ett reservdelsnummer, det kan möjligen vara så att etiketten beskriver en komponent av lådan.

Vad har hänt med automatlådan om man får vara nyfiken? Kontrollera oljenivån för säkerhets skull, det görs med motorn varm och när den står på tomgång. Om den bara driver på andra växeln, både startar i och ej växlar upp mer än 2:a växeln så kanske det är en hastighetssensor på lådan som är defekt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar