Bilen känns slö??
- alex_avalanche
- Van
Bilen känns slö??
Hej min cheva avalanche 02 5.3l v8 tycker jag har tappat vridet på låga varv men trycker man på känns den normal.. motor går hur bra som häls inge ryck eller misständer och låter bra.. Har testat byta tändstift luft filter och tändkablar.. Har litet hål i ljud dämparen men det borde ju inte ha med det att göra?? Det lyser ingen motor lampa häller!!!
Annons
- tekniknissen1
- SUV
Re: Bilen känns slö??
Om den vaknar till liv vid 2500 v/min så kan det vara en lambda sond troligen före caten . Som spökar. OBD och kolla så där är liv i den. Sotar dom igen så läser dom dåligt men man får inte felcoder.
Över 2-3000 V/min så använder inte boxen den till att justera utan går på fast mapp på full gas.
Över 2-3000 V/min så använder inte boxen den till att justera utan går på fast mapp på full gas.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- alex_avalanche
- Van
Okii då får jag lämna in den så dom kan kolla om det är någon lamda som strular...
- magnusbrodin
- Station Wagon
Kan detta vara aplicerbart även på Trans Sport? Har en sådan som går precis som den ska så när som att den drar lite mer än min förra gjorde samt att den accelererar lite dåligt om man inte trycker till gasen ordentligt.
Magnus
Magnus
Principen för motorstyrningen är samma, så ja.
- magnusbrodin
- Station Wagon
Skulle detta eventuellt vara en möjlig orsak till P0410 då det hela om jag förstått det rätt handlar om avgaser?
Kan man på något sätt mäta/kolla om en lambda ej fungerar? Känns dumt att byta för att testa.
Kan man på något sätt mäta/kolla om en lambda ej fungerar? Känns dumt att byta för att testa.
- alex_avalanche
- Van
har vart och kollat bilen med data nu och inga felkoder och alla värden såg bra ut..
Frågan är vad jag ska ge mig på att kolla nuu??
Frågan är vad jag ska ge mig på att kolla nuu??
- alex_avalanche
- Van
Kollade även kompen på den i dag och den va bra och jämn på alla cylindrar
- alex_avalanche
- Van
vad tycker ni att jag ska ta en titt på nu?? eller ska jag bara ta och testa byta båda lamdorna före kattarna??