ang 2001 Town & country länkarmslagring
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- KalleKula30
- Station Wagon
ang 2001 Town & country länkarmslagring
Fick nedslag på bes idag på länkarmslagring fram båda sidor bakre glapp. Vilken del är det och vart köper man den billigast? Måsta man byta hela länkarmen? Mvh Kalle
Senast redigerad av Avenger den fre 03 okt 2014, 14:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till länkarmslagring i rubriken. Mvh.
Anledning: La till länkarmslagring i rubriken. Mvh.
Annons
Re: ang 2001 Town & country
Tjena. Jag tror att dom menar den gummibussningen som är längst bak (mot bakre delen av bilen) på de främre undre länkarmarna, finns bland annat på Hansen Racing, de som kostar 320:- kr / st. Ser ut på bilden att de inte behöver pressas med något verktyg då de bara håller länkarmen i bussningen, såsom t ex. en krängningshämmarbussning håller krängningsstaget, en del andra bilar har också en sådan lösning. Det kan både klonka i framvagnen samt att det känns hemskt "löst" när man kommer över vissa gupp, beroende på hur slitna dom är.
Re: ang 2001 Town & country länkarmslagring
Som avenger skriver så räcker det att bara byta gummit. Sen hur lätt eller svårt det är att ta bort och sen på med det nya får du gärna berätta om.
Om du hellre vill byta hela armen så kolla ebay.de. Kan inte namnet på tyska men använd tex Google translate.
Kolla bara att du får rätt spindel vid beställning. Skulle tro att din är gängad och inte en pinne som sticker upp. Om det sitter på den nya armen.
Om du hellre vill byta hela armen så kolla ebay.de. Kan inte namnet på tyska men använd tex Google translate.
Kolla bara att du får rätt spindel vid beställning. Skulle tro att din är gängad och inte en pinne som sticker upp. Om det sitter på den nya armen.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- KalleKula30
- Station Wagon
Jag måste vara knäpp men hittar inte den du menar utan denna MOGK80830 enligt vad det står på bärarmsbussning för den bakre. eller är det nån annan du menar?
Hej, jag sökte på en V6 motor så kom det upp ett annat alternativ för 320:- kr, vet dock inte varför det finns olika:( Det ser ut att vara olika storlekar för olika bärarmar.
Försök att kontrollera på bilen hur den du har nu ser ut så att det blir korrekt vid ev. beställning.
Mvh
Försök att kontrollera på bilen hur den du har nu ser ut så att det blir korrekt vid ev. beställning.
Mvh
Jag gissar för övrigt på att du har den dyrare bussningen då den säkert är mer förstärkt för att passa de tyngre motorerna (V6:orna) och att den andra exempelvis är till 2.4 och kanske dieselmotorn.
Mvh
Mvh
- KalleKula30
- Station Wagon
okej får söka igen, sökte dock på mitt regnr och den kom upp.
Tack
Tack
Aha, men försök kontrollera på bilen vilken modell du har så att det blir korrekt, man vet aldrig om listorna stämmer.
Mvh
Mvh
- KalleKula35
- SUV
Re: Sv: ang 2001 Town & country länkarmslagring
Du hade rätt skiten som skulle passa enligt mekonomen passar inte.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Hej,
Mekonomens bild på bussningen för V6 motorn verkar vara samma som den för 320:- på Hansen Racing som är för V6:an, fick du samma som på bilden?
Eller menar du att du beställde den som du först hittade på Hansen Racing?
EDIT: Fast iofs så visar Mekonomens hemsida samma bussning till 2.4 motorn och V6:an, så det kan vara så att bilden är fel och den endast passar till den mindre motorn, då priset är 224:- kr.
mvh
Mekonomens bild på bussningen för V6 motorn verkar vara samma som den för 320:- på Hansen Racing som är för V6:an, fick du samma som på bilden?
Eller menar du att du beställde den som du först hittade på Hansen Racing?
EDIT: Fast iofs så visar Mekonomens hemsida samma bussning till 2.4 motorn och V6:an, så det kan vara så att bilden är fel och den endast passar till den mindre motorn, då priset är 224:- kr.
mvh
- KalleKula35
- SUV
Re: Sv: ang 2001 Town & country länkarmslagring
Nja jag sökte ju på regnumret och gav det till den på mekonomen så det blev den billigare då den skulle passa min bil via regnummret kollade oxå genom att kolla endast på motoralternativet jag hat 3.8liter och då är det oxå den billigare som passar. Är på 3.3 liters sexan den grövre bussningen visasa
men men nu har det varit lös en gång på förarsidan så nu blir det lättare nästa gång [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Ja precis, på Hansens sida så visas bussningar på så sätt, men på Mekonomens hemsida verkar dom visa samma bussningar oavsett vilken modell man väljer.
Hoppas att bytet går bra.
Trevlig helg.
Hoppas att bytet går bra.
Trevlig helg.
Mekonomen köper från Hansen Racing så det är samma prylar...
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Aa dom har Hansen som leverantör, dock kan de har råkat lägga upp bussningarna fel då de visar samma till alla modeller. mvh