God kväll och hej igen.
Nu har jag bytt glödstiften och det visade sig att 3 av 4 va sönder. Fan va bra tänkte jag felet fixat.
Men lika svårstartad ändå. Maler å maler å till slut med starthjälp hoppar den igång.
MEN jag prova å pumpa på pumpen som sitter på filterhuset en 10-15 pump sen starta han direkt.
Alltså måste han ju tappa trycket/ dra in tjuvluft nånstans.
Har bytt bränslefilter också utan bättring.
Någon som känner igen det?
Mvh
Crd 2.8 -05 startar inte
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: Crd 2.8 -05 startar inte
Hej!
Jag hade ett samma problem med min CGV -06 fick gnugga på starten länge och till slut så startade den, då var det bränslefilter hållaren som var trasig. Det kan bli så om man drar ät bränslefiltret för hårt sa dom på verkstaden efter bytet så har den inte krånglat nå för mig..
Jag hade ett samma problem med min CGV -06 fick gnugga på starten länge och till slut så startade den, då var det bränslefilter hållaren som var trasig. Det kan bli så om man drar ät bränslefiltret för hårt sa dom på verkstaden efter bytet så har den inte krånglat nå för mig..
Hej.
Har ju läst nån mer stans att filterhållaren kunde gå sönder. Sitter väl en backventil där i också som kunde krångla. Bytte mitt bränslefilter men jag drog bara med handkraft. Borde väl hålla för d. Är ju inte Hulken.
Är säkert den som är sönder på min också för låter precis ditt problem du hade påsen.
Hittar dock ingen på laga lr Bildelsbasen.
Kanske får lämna in bilen istället.
Tack för hjälpen!!!!
Mvh
Har ju läst nån mer stans att filterhållaren kunde gå sönder. Sitter väl en backventil där i också som kunde krångla. Bytte mitt bränslefilter men jag drog bara med handkraft. Borde väl hålla för d. Är ju inte Hulken.
Är säkert den som är sönder på min också för låter precis ditt problem du hade påsen.
Hittar dock ingen på laga lr Bildelsbasen.
Kanske får lämna in bilen istället.
Tack för hjälpen!!!!
Mvh
Skönt att stiften byttes innan de också hade orsakat startproblem.
Det låter som du säger precis som att den inte håller kvar bränslet.
Sådana specifika delar kan vara svåra att hitta på andra ställen än hos en återförsäljare tror jag, den bör nog köpas ny också.
Mvh
Det låter som du säger precis som att den inte håller kvar bränslet.
Sådana specifika delar kan vara svåra att hitta på andra ställen än hos en återförsäljare tror jag, den bör nog köpas ny också.
Mvh
Tror jag fick betala 4000 för bytet, dyrt men värt pengarna.
Hej.
Nu lever den igen!!! Va nästan så den blev nergrävd som utegrill.
Bytte bränslefilterhållare men hjälpte inte. Nytt batteri.
Bytt alla slangar till returen för dom såglite torra ut.
Plocka ner tanken och gjorde rent den blåste rent alla ledningar.
Inget hjälpte.
Inga felkoder heller.
Men så tog jag bort bränsletrycksregulatorn och blåste rent den och tryckte lite, kärvade lite.
Efter det startar den perfekt.
Så j...a skönt!!!!
Nu lever den igen!!! Va nästan så den blev nergrävd som utegrill.
Bytte bränslefilterhållare men hjälpte inte. Nytt batteri.
Bytt alla slangar till returen för dom såglite torra ut.
Plocka ner tanken och gjorde rent den blåste rent alla ledningar.
Inget hjälpte.
Inga felkoder heller.
Men så tog jag bort bränsletrycksregulatorn och blåste rent den och tryckte lite, kärvade lite.
Efter det startar den perfekt.
Så j...a skönt!!!!
Hmm.. kanske man ska prova..
Min startar i princip varje gång men ibland så är det på gränsen till att starta men så händer något och den fortsätter snurra på startmotorn men hoppar inte igång.. Verkar ungefär som om bränslet stängs av..
Det räcker att släppa nyckeln, vrida om igen så startar den..
Visst sitter den vid högtryckspumpen nere till höger(vänster sett framifrån)?
Min startar i princip varje gång men ibland så är det på gränsen till att starta men så händer något och den fortsätter snurra på startmotorn men hoppar inte igång.. Verkar ungefär som om bränslet stängs av..
Det räcker att släppa nyckeln, vrida om igen så startar den..
Visst sitter den vid högtryckspumpen nere till höger(vänster sett framifrån)?
Låter som mitt fel. Fast min va värre startade inte när man försökte igen så lätt. När du stänger av bilen ska ju regulatorn stänga så trycket hålls kvar, kärvar den så släpper han tillbaka dieseln igen så trycket försvinner. Du har ju diesel kvar i spridarrören men inget tryck därav att den hoppar till å vill starta men sen suger den luft. Har jag fått för mig iaf.
Den sitter i änden på insugsröret på höger sida som en bult bara ser det ut som. Du ser en returledning precis där också på sidan som den ska stänga för på insidan. Hoppas förklaringen funkar
Lossa den med en 17 nyckel.
Är ett litet hål i mitten på insidan när du fått ut den. Jag blåste rent där och snurrade runt så den gick lätt och tryckte ihop den lite några gånger så den inte kärvar.
Försökte lägga upp en bild men den va för stor tydligen.
Den sitter i änden på insugsröret på höger sida som en bult bara ser det ut som. Du ser en returledning precis där också på sidan som den ska stänga för på insidan. Hoppas förklaringen funkar
Är ett litet hål i mitten på insidan när du fått ut den. Jag blåste rent där och snurrade runt så den gick lätt och tryckte ihop den lite några gånger så den inte kärvar.
Försökte lägga upp en bild men den va för stor tydligen.
Hur gör man för å lägga upp en bild?
Kanon att höra att bilen funkar igen Fabbe.
Du kan bifoga en bilaga när du skriver ett inlägg, annars kan man använda en gratistjänst på Internet där man kan ladda upp bilder och sedan bifoga dem till foruminläggen.
Mvh
Du kan bifoga en bilaga när du skriver ett inlägg, annars kan man använda en gratistjänst på Internet där man kan ladda upp bilder och sedan bifoga dem till foruminläggen.
Mvh