Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Olja till en Grand Voyager 2001

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
voltzor
Minivan

Olja till en Grand Voyager 2001

Tjena,

Vad rek ni för motorolja att använda till en 3.3 liters ?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Olja till en Grand Voyager 2001

Hej,

Instruktionsboken (finns att hämta gratis på Chryslers amerikanska hemsida) beskriver att man ska ha en API-certifierad olja med rekommenderad viskositet på 5W-30, samt att den även uppfyller Chryslers specifikation MS-6395 om den inte är av märket Mopar. Detta är dock för en 2004 men det bör vara samma för årsmodell 2001.

Jag hade kört på helsyntet, men det går även med delsyntet om den uppfyller kraven ovan.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
voltzor
Minivan

Tack för ett svar

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o ... fe-369201/" onclick="window.open(this.href);return false;

Så den oljan skulle funka ?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det framkommer inte någonting om Chryslers egna certifiering på den oljan, så jag vågar inte rekommendera någonting som inte är rekommenderat av dem (dock kanske den ändå uppfyller kraven vilket den säkert gör). Jag hade dock inte haft några problem med att serva bilen med den oljan om det vore min egen, men det är ingenting jag rekommenderar någon annan då det är "fel" om man säger så.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar