Hej,
Jag har problem med främre lambdasensorn på min Grand Voyager 3.3 2005.
CHRYSLER VOYAGER (IV) + GRAND, 2001-2007
P0032 fick jag först och sensorn är nu bytt sen ett år tillbaka (mekonomens). Efter 1 minuts körning kom felkod P0132 istället och motorlampan tändes igen. Återvände genast till verkstaden som mätte upp och konstaterade att mycket riktigt fanns felkoden. De bad mig köra bilen 'varm' några mil. Då slocknade motorlampan - varav jag antar att felkoden är borta. Ombesiktningen gick finemang. Ett par dagar senare kom P0132 tillbaka.
Och så har det förblivit. Förutom. När det har ösregnat. Då kan den vara släckt i flera dagar.
Någon som känner igen problematiken? Någon som kan peka mig i någon riktning (helst rätt) hur jag bör gå tillväga för att lösa mysteriet?
I mitt huvud (ej bilkunning) luktar det isolationsfel nånstans och ej felaktig sensor - eller?
Tack på förhand!
/M
Chrysler Grand Voyager 2005 - P0132
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: Chrysler Grand Voyager 2005 - P0132
Det låter som du säger att fukt kan ha jordat.
Frågan är bara var
Frågan är bara var
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Chrysler Grand Voyager 2005 - P0132
Ja - det är frågan.
Jag vet inte om det finns något listigt sätt att mäta upp bilen? Har tillgång till ordentlig voltmeter.
Många ??? just nu....
Jag vet inte om det finns något listigt sätt att mäta upp bilen? Har tillgång till ordentlig voltmeter.
Många ??? just nu....