Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Motorvärmare voyager 2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Motorvärmare voyager 2004

Ska montera in en motorvärmare tänkte jag.
Ska sitta i blocket.
Någon som vet var den sitter samt hur bökigt det är att montera den. Själv eller verkstad?
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Motorvärmare voyager 2004

Nu vet jag var den ska sitta teoretiskt. Någon som satt dit en egen som vet hur lätt/krångligt det är
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Så nu har jag varit under bilen och kollat. Det behövs ingen lyft för att komma åt utan endast ramper så man kommer under.
Någon lång mejsel är bra att ha för det är en liten bit till biten som ska bort. Men så länge biten inte sitter fast ser jag inga problem med att själv montera en blockvärmare.
Ska beställa själv till veckan och montering blir när tid finns
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tjena,

Se bara till att vara superförsiktig med mejseln när pluggen ska bort, så man inte skadar något.

Det blir bra för motorn och miljön med en värmare.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Så man inte slår sönder något tänker du?
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis, det är troligtvis en sådan plugg som ska dän och de sitter nog ganska hårt, så man inte skadar metallen då det kanske blir svårt att få det tätt sedan.

Hoppas det går bra med monteringen, det har varit ganska milt väder ute nu så det är skönt, får hoppas att det håller i sig om du ska göra arbetet utomhus.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Jo sitter gör den nog. Har ett bra don jag tänkte försöka med.

Ja vädret har hållit sig bra hittills bortsett från allt vatten
Voyager V6 -04

Skriv svar