Det verkar som om jag har fjärrlås på min TS -03 men det fungerar inte. Jag har en dosa som jag bytte batteriet i men det fungerade inte. Jag har försökt att ta ur säkringen för BCM (47) tror jag att det var och fått bilen i programmeringsläge för att verifiera den fjärren jag har på nytt. Jag lyckas inte med det och då börjar man ju fundera om FOB modulen verkligen fungerar. Eller är fjärren trasig?? Jag funderar på att köpa en ny fjärr för att prova om det hjälper. Nu verkar det finnas en hel uppsjö av fjärrar och utföranden )olika fcc id på olika årsmodeller). Jag har eldörr höger på min, men det har inte min gamla fjärr. Vad ska jag ha för fjärr till min?? Min bil är tillverkad -02, men verkar vara reggad i mitten på -03. Jag blir snurrig och vet inte vart jag ska vända mig. Idag får vi låsa/låsa upp med knappen inne i bilen och det är ingen bra lösning.
Väldigt tacksam för hjälp och info.
Fjärrlås / remote key entry ts -03
Annons
Re: Fjärrlås / remote key entry ts -03
Det här bör vara rätt typ:
http://www.ebay.com/itm/New-Replacement ... 73&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/New-Replacement ... 73&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Beställde en dosa som du rekommenderade mig och tyvärr verkar det som om det är fel dosa. Efter mycket googlande så har jag kommit fram tills att jag har en dosa som använder FCC ID: KOBLEAR1XT. Jag har även kollat mottagaren i bilen och min bil har inte utgång / kablar draget för nödbelysning samt öppning av eldörr hö. Ska nämna att jag har fått igång min gamla dosa och programmerat om bilen till att låsa på ett klick istället för 2 snabba som det var förut. Så så långt allt frid och fröjd. Min gamla dosa är väldigt sliten och man ser inte vad det står på knapparna. Jag vet inte om jag ska köpa en helt ny till frugan och jag tar den gamla själv eller inte. Känns inte så högt prioriterat att lägga ytterligare en femhundring på en ny dosa så här inför julen.sverker skrev:Det här bör vara rätt typ:
Jag har en splitt ny dosa med nytt batteri, 4 knappar. Öppna / lås / nödbelysning / Eldörr hö. Den har FCC ID: L2C0007T. Det står Delphi: 10335582-88 CANADA: 34321021779 på den. Är någon intresserad så hör bara av er.
Med detta inlägg så kanske jag har hjälpt någon att bena ut hur det är med fjärrdosor.
Efter ytterligare googlande ser jag att FCC ID: KOBLEAR1XT och KOBUT1BT verkar fungera. Dock så är detta inget jag garanterar.thunes skrev:Beställde en dosa som du rekommenderade mig och tyvärr verkar det som om det är fel dosa. Efter mycket googlande så har jag kommit fram tills att jag har en dosa som använder FCC ID: KOBLEAR1XT. Jag har även kollat mottagaren i bilen och min bil har inte utgång / kablar draget för nödbelysning samt öppning av eldörr hö. Ska nämna att jag har fått igång min gamla dosa och programmerat om bilen till att låsa på ett klick istället för 2 snabba som det var förut. Så så långt allt frid och fröjd. Min gamla dosa är väldigt sliten och man ser inte vad det står på knapparna. Jag vet inte om jag ska köpa en helt ny till frugan och jag tar den gamla själv eller inte. Känns inte så högt prioriterat att lägga ytterligare en femhundring på en ny dosa så här inför julen.sverker skrev:Det här bör vara rätt typ:
Jag har en splitt ny dosa med nytt batteri, 4 knappar. Öppna / lås / nödbelysning / Eldörr hö. Den har FCC ID: L2C0007T. Det står Delphi: 10335582-88 CANADA: 34321021779 på den. Är någon intresserad så hör bara av er.
Med detta inlägg så kanske jag har hjälpt någon att bena ut hur det är med fjärrdosor.
Om du har möjlighet så skaffa en tappa nyckel försäkring.
Tecknade en sån till bilen, kostar runt 24kr i månaden extra och då får man ny nyckel och dosa utan självrisk.
Bilen måste bara till handlaren och pass måste med.
Tecknade en sån till bilen, kostar runt 24kr i månaden extra och då får man ny nyckel och dosa utan självrisk.
Bilen måste bara till handlaren och pass måste med.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Man kan köpa nytt skal till dosan, inkl knappar, på ebay så kan du byta på din befintliga dosa.